Door Sven Schaap

Reviewer

Spider-Man: Shattered Dimensions

Sterk acteerwerk

Grafisch zit Shattered Dimensions dan wel weer erg leuk in elkaar. Zowel de vier speelwerelden  als de personages worden met behulp van telkens iets van elkaar verschillende grafische stijlen aan de man gebracht. Hierbij valt op dat opmerkelijk veel aandacht is gestoken in de ontwerpen van zowel de personages als de vele gebieden waar Spider-Man doorheen slingert. Alles ziet er gelikt uit en sluit prima aan op het thema van het level en de bijbehorende boss. Waar de game helemaal sterk scoort, is op gebied van voice acting. Diehard Spidey fans zullen genieten van de stemmen van de originele voice actors als Dan Gilvezan, Christopher Daniel Barnes en Neil Patrick Harris, die in Shattered Dimensions voortreffelijke prestaties leveren. Spidey’s nonchalante houding levert vaak hilarische dialogen op Shattered Dimensions is zonder meer een van de beste en meest treffende Spider-Man games tot dusver.

* Conclusie

Shattered Dimensions doet zaken anders dan voorgaande Spider-Man games en dat is maar goed ook. Vier Spidey’s voor de prijs van één is een prima deal en hoewel de game online werkelijk niets te bieden heeft, blijkt al snel dat dit geen echt gemis is. Er is meer dan genoeg te doen, te beleven en vrij te spelen en de onderlinge verschillen tussen de vier Webheads maakt de game tot een heerlijk gevarieerd geheel. Vanwege de zware nadruk op de bossfights staan bekende schurken constant in de spotlight. Mede hierdoor is dit een game die niemand snel zal vergeten. Shattered Dimensions kan zeker niet perfect genoemd worden, daar slordigheidjes binnen de controls en matig camerawerk de ervaring hier en daar hinderen. Geen onoverkomelijkheden, maar wel missers die ruimte voor verbetering laten in eventuele toekomstige Spider-Man-games. Shattered Dimensions is een grote stap naar voorwaarts binnen de serie en is vanwege de sfeer, voice acting en het echte pure Spider-Man-gevoel een ware must voor de diehard fans, en een regelrechte aanrader voor een ieder die Spider-Man een warm hart toedraagt.

Pluspunten:

- Waanzinnige bossfights
- Geweldige voice acting