Halo: Reach singleplayer

Alleen singleplayer?

De singleplayermodus van Halo: Reach is langer dan die van Halo 3: ODST, maar daarmee nog steeds niet al te lang. Op Easy moet de game binnen vijf à zes uur uit te spelen zijn. Op Normal gingen we best een aantal keer dood en deden we uiteindelijk tussen de zes en zeven uur over de singleplayercampagne, wat in het huidige tijdsbeeld nog steeds aan de korte kant is, maar in elk geval acceptabeler dan de vier tot vijf uur die je nodig had voor Halo 3: ODST. Aardig detail is wel dat je geen Achievements vrijspeelt op Easy. Het spel 'dwingt' je dus minimaal op Normal te spelen; het spel op Easy uitspelen wordt niet gezien als iets dat een Achievement verdient. En terecht!

Wat direct opvalt bij Halo: Reach is de menustructuur, die spelers bijna pusht om in co-op te gaan spelen. Elke missie heeft een aparte indicatie waaraan de speler kan zien op welk niveau de missie al eens is gespeeld en of de missie al eens in co-op is gehaald. Het hoofdmenu van de campagne is tegelijk een Lobby, waaraan je vrienden kunnen meedoen om zo samen het avontuur door te spelen. Een groot pluspunt uiteraard, want samen beleef je meestal meer plezier aan een game-avontuur dan in je eentje.

*Veiligheidsmaatregelen

Zoals je wellicht al had begrepen gaat deze review alleen over de singleplayer van Halo: Reach. Waarom? Simpel: door de veiligheidsmaatregelen die uitgevers tegenwoordig nemen, zoals het niet vroegtijdig beschikbaar willen maken van de game, hebben we niet de kans gekregen om de andere spelmodi tijdig uit te proberen. Later deze week komen we nog terug op wat je in deze spelmodi zoal kunt uitspoken. Halo: Reach bevat immers, naast de Campaign, ook een uitgebreide multiplayermodus en de Firefight-spelmodus, waarin je met vrienden tegen golven Covenant vecht. Veiligheidsmaatregelen... tsja.

Halo: Reach Video van 9 maart 2011
Halo: Reach Video van 15 februari 2011
Halo: Reach - Noble Map Pack Tempest Video van 26 november 2010