Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Halo: Reach singleplayer

Vechten als Spartan

Daarmee is de vergelijking gemaakt. Al was Master Chief een 'nieuwere' Spartan dan Noble Six, ze zouden ongeveer dezelfde mogelijkheden moeten hebben. Dat is echter niet het geval. Nog los van dual-wielding blijken de Spartans in Halo: Reach niet de futuristische Rambo's te zijn die Master Chief in de Halo-trilogie was. Ergens logisch, je speelt in een team en met zes Master Chiefs zou Halo: Reach vermoedelijk een eenvoudige aangelegenheid worden, maar het voelt vreemd. Tijdens het spelen 'wil' je dat Noble Six net zo bad-ass is als Master Chief, maar dat is hij gewoon niet.

*Oneerlijk punt

Het is een gevoel dat vooral achteraf, tegen de tijd dat de credits naderen, de kop opsteekt. Gedurende zes tot acht uur beleef je een prima avontuur met Noble Six, tot op het moment dat Halo: Reach eindigt en het verhaal van de Halo-trilogie begint. De realisatie dat Halo: Reach, hoe episch ook, nooit kan zijn wat de Halo-trilogie was, slaat dan toe. Er is niets mis met Noble Six en de personages zijn ook netjes uitgewerkt, maar het is niet Master Chief en dat oneerlijke punt nekt Halo: Reach een beetje.

Noble Six en zijn kornuiten kunnen wel degelijk meer hebben dan de gemiddelde soldaat en worden in het spel ook neergezet zoals een Spartan moet worden neergezet. De aanwezigheid van Noble Six wordt bijvoorbeeld direct opgemerkt als hij zich in een strijd tussen ODST-troopers en de Covenant mengt om de soldaten een handje te helpen. Daarbij gebruikt Noble Six de nodige power-ups, die een aantal keer essentieel zijn in de strijd. Onze favorieten zijn de power-ups waarbij Noble Six een hologram van zichzelf naar een aangewezen punt kan sturen, en natuurlijk de jetpack.

*Welkome toevoeging

De jetpack is een zeer welkome toevoeging aan de Halo-gameplay, te meer omdat dit het enige onderdeel is dat de gameplay echt vernieuwend maakt. Behalve dat de omgevingen ruimer zijn en je geen dual-wielding hebt, verschilt de basisgameplay nauwelijks van andere Halo-games. Natuurlijk is er het level waarin je met een Sabre in een ruimtegevecht vliegt en zijn er specifieke missies die net iets anders zijn dan de rest, maar de basisgameplay blijft gelijk. Dat stoort niet zozeer bij het spelen, maar is vooral een gemiste kans; je speelt immers voor het eerst in een team, maar echt teamwork blijft uit. De Spartans voeren nauwelijks gecoördineerde bewegingen uit, maar schieten gewoon zoveel mogelijk aliens zo snel mogelijk aan gort.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Lees meer

Halo: Reach Video van 9 maart 2011
Halo: Reach Video van 15 februari 2011
Halo: Reach - Noble Map Pack Tempest Video van 26 november 2010
Halo: Reach - Noble Map Pack Anchor 9 Video van 26 november 2010
Halo: Reach Video van 18 oktober 2010
Halo Reach Video van 20 september 2010
Halo Reach Video van 20 september 2010
Halo: Reach lekt uit Nieuws van 22 augustus 2010
Gamescom: Nieuwe beelden van Halo: Reach Nieuws van 17 augustus 2010
Video: Halo: Reach Nieuws van 15 juni 2010
Video: Halo: Reach - Multiplayer Nieuws van 4 maart 2010
X10: Halo: Reach-bèta start op 3 mei Nieuws van 12 februari 2010

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True