R.U.S.E.

Onbalans

Zo blijkt Ruse een interessante strategiegame met behoorlijk wat diepgang te zijn. Toch is het spel af en toe verre van perfect. Om te beginnen kregen we het idee dat de vliegtuigen, en dan met name de bommenwerpers die ook tegen vliegtuigen kunnen vechten, wel heel erg krachtig zijn. Domineer je de lucht, dan heb je negen van de tien keer al gewonnen; het is dan slechts een kwestie van je bommenwerpers op de vijand afsturen om af te rekenen met zijn units en gebouwen. De AI heeft de neiging heel snel een luchtmacht op te bouwen, dus dat is zeker iets om rekening mee te houden.

Daarnaast houdt de kunstmatige intelligentie er bij vlagen rare streken op na. Zo moesten we een basis verdedigen tegen een Duitse tegenaanval, maar we faalden hopeloos. De Duitse tanks stonden rond onze basis en in een bosje verderop hadden wij onze laatste infanterie-units verstopt. We hadden geen fabrieken meer, dus we konden geen hulptroepen produceren. Als de tanks onze basis kapotschoten zou de missie verloren zijn, maar in plaats daarvan reed de hele Duitse tankdivisie naar het bosje met onze Rangers erin. Vijf units Rangers betekent vijf keer een surprise attack die drie keer zo sterk is, kortom: de tanks werden afgeslacht en we kregen de missie in de schoot geworpen. Béétje dom!

*Extra spelmodi

Nadat je de campagne hebt afgerond, ligt er nog een aantal uitdagingen op je te wachten. In Operation speel je een aantal missies die elk een bepaalde aanpak vereisen of juist bepaalde beperkingen hebben. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om Ruse online te spelen tegen andere spelers, maar omdat het spel nog niet uit was toen wij deze review schreven, hebben we dat niet kunnen uitproberen.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018