Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Combipreview: Brink / Hunted: The Demon's Forge

Hunted: veel zijpaden

Dat het tweetal op veel momenten samen kan werken, is geen toeval. InXile ontwikkelt Hunted als een co-op-game en legt daarom de nadruk op samenwerking. Hier zitten twee interessante kanten aan. Ten eerste gedraagt het spel zich al als een co-op-partner, door op intelligente wijze tips te geven. Tijdens de presentatie zagen we een passage waarin E'lada werd geacht om met haar boog twee touwen door te schieten. Deze touwen werden echter het eerst opgemerkt door de speler die als Caddoc speelde. Door naar de touwen te kijken 'merkte' het spel dat de speler door had dat er iets met de touwen moest gebeuren, waarna Caddoc in-game naar E'lada riep dat zij de touwen door moest schieten. Zo wordt direct een probleem voorkomen; het spel geeft zulkte hints namelijk ook als je in je eentje speelt.

Hunted: The Demon's Forge is solo speelbaar, maar gemaakt voor co-op. Dat blijkt ook uit de netwerkmogelijkheden die het spel biedt. Spelers kunnen, als ze bijvoorbeeld al op weg zijn in het spel, zelf bepalen of ze hun eigen karakters meenemen, of gaan spelen met de karakters van degene die het spel host. Zo kun je je personages blijven ontwikkelen terwijl je niet in je 'eigen spel' bezig bent. Dit is handig voor spelers die graag alle voorwerpen en kristallen in het spel willen verzamelen. Als je een kristal vindt terwijl je met een vriend speelt, registreert je eigen spel dat ook. Vervolgens kom je dat kristal, ook als je zelf nog niet op het betreffende punt was, niet meer tegen. Je hebt het immers al!

*Puzzels

Hieruit kun je wellicht al opmaken dat het lastig is om alle te verzamelen objecten in één playthrough mee te pakken. Ook daar is een reden voor: de makers hebben nogal wat vertakkingen aangebracht. InXile wil flink wat puzzelelementen aanbrengen, maar wel op zo'n manier dat spelers nooit vast komen te zitten. De lastiger puzzels zijn daarom voornamelijk verwerkt in zijpaden die je niet hoeft te bewandelen om het verhaal door te spelen. Vaak herbergen deze extra gebieden echter wel mooie beloningen, bijvoorbeeld in de vorm van wapens of kristallen.

Zo kregen we een redelijk beeld van het actiespel van InXile Entertainment, dat pas op de planning staat voor 2011. Hunted: The Demon's Forge beschikt over een aantal aardige elementen, maar kwam bij vlagen wat fantasieloos over. Daarbij komt dat de stemmen ons nog niet wisten te overtuigen en dat het spel in grafisch opzicht weinig indruk maakte. De ontwikkelaar heeft nog flink wat tijd om deze punten te verbeteren, maar vooralsnog staat Hunted, voor wat ons betreft, op gepaste afstand van Brink, en zeker ook op gepast afstand van Fallout: New Vegas en Rage.

Titel Hunted: The Demon's Forge
Platform pc, Xbox 360, PlayStation 3
Ontwikkelaar InXile Entertainment
Uitgever Bethesda Softworks
Releasedatum 2011

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Reacties (22)

Wijzig sortering
Ik zit al op de SplashDamage forums voor ongeveer 2,5 jaar. Zodoende heb ik ook vele ontwikkelingen gevolgd. Wat ik mis in deze preview is een stuk over het character customization system, wat toch echt 1 van de sterke punten van dit spel is. Moet je maar is op youtube kijken, is echt stoer!

Verder, misschien heb ik er over heen gelezen, geen stuk over de integratie offline en online, aangezien alles wat je offline vrijspeelt ook online te gebruiken is en visa versa.

Kort samengevat: ik ga dit spel gegarandeerd kopen, alleen al omdat SplashDamage dit spel heeft gemaakt!

Edit: stuk over offline/online staat er wel in maar niet zo uitgebreid als je zou verwachten :)

[Reactie gewijzigd door Paul - K op 9 mei 2010 11:51]

En stuk over customization staat er ook in. Gewoon goed lezen.
dat SMART systeem van brink klink een beetje het zelfde als bij prototype. tijdens free-Running springt hij automatisch over auto's kleinemuurtjes enz.
Ik vind Brink nu ook interresanter lijken. Leuk om te zien hoeveel zo'n preview je beïnvloed.

Hunted ziet er een beetje uit als Dragon Age: Origins.
Als ik de plaatjes zo bekijk dan ziet het er allemaal erg mooi uit, ook het beetje tekst wat hier wordt vermeld lijkt het te gaan om interessante titels. Voor mij voornamelijk omdat er ook direct PC titels worden uitgegeven. Niet dat ik ze direct zal aanschaffen bij release, maar ik zal ze zeker niet laten liggen als ze over twee jaar in de €5-€10 bak liggen (ik heb momenteel nog een enorme stapel games door te werken).
inderdaad een mooie previeuw.
wat ik alleen echt ernstig vind is dat bij Brink al die kerels pleisters op hebben :(
maarja volgens mij worden het wel leuke spellen. :P
Hunted lijkt me wel wat, gelukkig gaan ze nu wat meer de Coop tour op met deze soort games (Oblivion etc) LotR War of the North kijk ik ook smachtend naar uit.
voor wat ons betreft, op gepaste afstand van Brink, en zeker ook op gepast afstand van Fallout: New Vegas en Rage.
Vind ik onterecht, noem mij 1 Coop game in deze stijl. (en Borderlands telt niet)
Dat punt weegt heel zwaar. We hebben nu al wel genoeg shooters met RPG elementen, het is tijd voor een Oblivion met COOP.

2worlds was ook wel grappig maar je kon niet het singleplayer verhaal spelen in multiplayer.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 9 mei 2010 12:58]

Ik hoopte eigenlijk meer op een Elder scrolls game dan op iets als hunted... het klinkt lang niet zo goed en immersive als oblivion was plus dat de co-op van mij niet perse hoeft, ik kan lang niet altijd met iemand samen spelen en met een halfgare npc is het dan toch stukken minder. Maar goed we zien wel wat het wordt. Brink lijkt me daarentegen wel een erg interessante game, bethesda is wel een devver waar ik vertrouwen in heb :)
Brink eindelijk weer een spel zonder monsters. Ziet er goed uit. Hunted tsja demons en al die andere meuk valt bij voorbaat al af. Maar grafisch ziet er goed uit.

Heb een goede hoop op Brink.

[Reactie gewijzigd door loodgieter op 9 mei 2010 20:28]

Jah met het gratis en immens populair spel ET hebben ze allesinds al veel voorstanders.

BRINK mocht wel een apparte preview hebben vind ik
Mwah ET is slechts een schaduw van wat het ooit was op het moment ;)

Maar fantastisch was het zeker! Zeker met de hele Clanbase scene die dol was op dit spel!

Als BRINK net zo'n gave MP weet neer te zetten als ET toen destijds deed, maar dan in een andere setting en met SMART koop ik voorlopig echt geen enkele andere game meer :D
So 1 uur en 17 minuten later nog steeds geen reacties. Mooie preview en Brink begint toch wel steeds interessanter te worden.

Graphics zijn top, de gameplay verfrissend en vooral dat customizen klinkt goed.
Er zijn ook tweakers die uitslapen hoor? Na een zware nacht coden :)
En werkende tweakers, die onder werktijd eigenlijk niet mogen internetten :o
Brink blijf ik naar uitkijken! :D
Leuke preview :)
Jij als SD'er zit er natuurlijk zo trots als een pauw bij :D
Occasional SD'er, op dit moment niet :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True