Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Rogue Warrior

Liever doodzwijgen dan informeren?

"Is 'ie voor jezelf?" Niet begrijpend kijk ik de verkoopmedewerker van de plaatselijke gameshop in Amersfoort aan. Voor mezelf? "Ja... zo ongeveer... voor mijn werk', antwoord ik, enigszins overvallen. Twee vragende ogen kijken me aan. Ik leg uit dat ik voor Tweakers.net schrijf, en dat we normaal gesproken games aangeleverd krijgen van uitgevers, maar dat dat in dit geval niet gebeurd is. Voor de verkoper is de kous daarmee af: "Oké. Ik dacht, ik vraag het even, want ik zou wel een kouwe zijn als ik je dit spel zonder iets te zeggen zou meegeven."

De beste man weet waar hij het over heeft. Je hoeft geen seconde Rogue Warrior gespeeld te hebben om te weten dat dit spel weinig, heel weinig succes zal oogsten. Diverse media in het buitenland hebben de game reeds neergesabeld, en daarmee komen we bij de reden voor ons bezoekje aan de gameshop. Uitgever Bethesda heeft namelijk besloten dat al te veel coverage de game niet ten goede zal komen, en distributeur Namco Bandai Benelux daarom opgelegd niets met het spel te doen. Dat houdt in: Rogue Warrior ligt wel in de winkels, maar wordt niet naar de pers uitgestuurd en er wordt geen marketing voor gedaan. Doodzwijgen dus, en hopen dat onwetende consumenten de game per abuis in huis halen, om er zo toch nog iets aan te verdienen.

*Op te vragen

Kan dit? Ja, want het gebeurt. Vaak is de keuze wel te verklaren doordat uitgevers een inschatting maken op basis van doelgroep. Jurrie Hobers, directeur van Codemasters Benelux en namens Codemasters verantwoordelijk voor een aantal landen, liet zich in een debat over gamejournalistiek bijvoorbeeld ontvallen dat Codemasters niet altijd zijn games naar alle grote game-media stuurt, omdat sommige games niet aansluiten bij de lezers die dergelijke sites traditioneel trekken. Mocht er echter toch interesse vanuit een redactie zijn, dan is het altijd mogelijk zo'n game op te vragen.

Zo niet bij Rogue Warrior. Natuurlijk weten ook wij hoe het met de game gesteld is. Een veelgehoord kritiekpunt is echter: games krijgen tegenwoordig alleen maar hoge cijfers. Dat komt enerzijds doordat het algemene niveau hoger komt te liggen, maar dat wordt nog eens versterkt als uitgevers hun slechte producten niet meer beschikbaar stellen voor een bespreking. Alsof de consument alleen geïnformeerd mag worden over goede producten, en niet over slechte.

*Geen uitleg

Het is jammer dat verdere motivatie vanuit Bethesda ontbreekt. Namco Bandai Benelux is in dit verhaal slechts doorgeefluik, en is gebonden aan de instructies vanuit het Verenigd Koninkrijk. Tweakers.net heeft uiteraard om verdere uitleg van Bethesda gevraagd, maar tot op heden nog niets van de uitgever mogen vernemen. Het lijkt erop dat Rogue Warrior bij de uitgever 'Game non grata' is; nu het spel in de winkels ligt, wil Bethesda het product zo snel mogelijk vergeten en de aandacht weer vestigen op succesnummers als Fallout 3 en de shooter Brink, die volgend jaar moet verschijnen. Helaas, zo makkelijk komt Bethesda er niet van af. Daarom vind je op de volgende pagina toch een korte bespreking van Rogue Warrior, waar wij verder ook niet al te veel woorden aan vuil willen maken, want zoals de verkoper van de gameshop ons al deed vermoeden: het is abominabel.

De game

Rogue Warrior speelt in de periode van de Koude Oorlog en draait om Richard 'Dick' Marcinko, een werkelijk bestaand persoon. Marcinko was toentertijd een keiharde US Navy SEAL, die namens de Verenigde Staten moeilijke missies in vijandelijk gebied uitvoerde. In Rogue Warrior wordt Marcinko gedropt in Noord-Korea, waar hij al direct zijn twee metgezellen verliest en er alleen voor komt te staan. Geen probleem voor staalharde Dick, die gewoon verder gaat met zijn missie, zelfs al geeft zijn commandant hem opdracht die af te breken. Nee hoor, Big Bad Dick maakt taken die hij krijgt opgelegd af, hoe onmogelijk die ook lijken. Daarmee is alles over het verhaal wel gezegd; het flinterdunnetje plotje dat de speler bij de hand neemt en door Noord-Korea en de Sovjet-Unie leidt, verdient de naam 'verhaal' nauwelijks.

Getest op: PlayStation 3
Ook verkrijgbaar voor: Xbox 360, pc

De stoerheid waarmee Dick wordt neergezet klinkt lekker over-the-top Amerikaans, maar verliest binnen enkele momenten totaal zijn waarde. Zodra je voor het eerst naar links of rechts loopt, voelt Rogue Warrior aan alsof er iets niet klopt. De manier waarop we ons voortbewogen in het spel deed ons denken aan de manier waarop dat twintig jaar geleden in Doom gebeurde. Alles voelt statisch, je hebt geen moment het gevoel dat je de rol van levende moordmachine speelt. Zo zit er bijvoorbeeld geen springknop in Rogue Warrior en heb je ook niet mogelijkheid om over een hekje heen te klimmen. Dat houdt in dat elk randje hoger dan een centimeter of vijftien een onneembaar obstakel vormt voor moordmachine Dick.

*Niet getest

Dat is slechts een voorbeeld van elementen waarmee de gameplay de mist in gaat. Minstens zo pijnlijk: op diverse plekken kom je kastjes tegen waarin onder meer granaten liggen. Deze granaten kun je niet pakken, want de deurtjes van de kasten zitten zo dicht bij elkaar dat breedgeschouderde Dick er niet tussen past en dus niet bij de granaten kan komen. Het is alsof niemand even de moeite heeft genomen het spel eens te testen voor het in de winkels werd gelegd, zo simpel zijn sommige fouten in de gameplay.

De basisgameplay voelt overal onwennig aan. Mikken is een crime. Toegegeven, we zijn inmiddels allemaal Call of Duty gewend, waardoor de lat op het gebied van richten en schieten erg hoog is gelegd. Rogue Warrior bevindt zich echter aan de andere kant van het spectrum. Het mikken en schieten blijft onwennig aanvoelen, waardoor we een aantal keer in zeer overzichtelijke situaties dood gingen omdat we het gewoon niet voor elkaar kregen raak te schieten. Het spel laat je dan nog de optie om, van dichtbij, tegenstanders met diverse bewegingen in een keer af te maken. Dit oogt in het begin nog enigszins spectaculair, maar de lol gaat er al gauw af. Bovendien loopt Dick geen schade op als hij in zo'n move zit, dus maken die moves het spel ook erg makkelijk.

*Drie uur

Zo makkelijk zelfs dat je binnen maximaal drie uur wel door de singleplayer heen bent. Drie uur. De makers van Call of Duty: Modern Warfare 2 kregen op hun kop omdat de singleplayer binnen vijf of zes uur uit te spelen zou zijn, en dat was een dijk van een singleplayer-avontuur. Rogue Warrior doet het met de helft van de tijd en met veel minder dan de helft van de kwaliteit, voor exact hetzelfde bedrag. Er is daarna nog wel een multiplayer, maar daar valt weinig te beleven. Er is nauwelijks iemand online, en zo wel, dan biedt Rogue Warrior niet meer dan slechte gameplay in gamemodi en speelvelden die héél standaard zijn. Kortom: zonde van je tijd.

Gelukkig heeft het spel nog één ijzer in het vuur: Mickey Rourke. De bekende acteur verzorgt de stem van Dick Marcinko en eerlijk is eerlijk: de sappige oneliners vliegen je om de oren. Dat deze zinnen niet altijd aansluiten op de gameplay, mag de pret niet drukken. "Happy 4th of July, motherf*cking c*cks*ckers!" Inderdaad: het vocabulaire van Marcinko blijkt voor tachtig procent te bestaan uit woorden die de dames en heren van de Bond tegen het vloeken maar beter niet kunnen horen. Al geeft Rourkes inbreng Dick nog iets van charme, het is veel te weinig om Rogue Warrior enig bestaansrecht te geven. Al was het maar omdat het geheel ook nog eens 'gedragen' wordt door een bijzonder belabberde visuele prestatie.

Conclusie

Rogue Warrior vormt, gelukkig, een uitzondering. Uitgevers weten tegenwoordig al vroeg welke games het minimumniveau voor een release niet gaan halen, en annuleren om die reden regelmatig projecten. Dat laatste had beter ook met Rogue Warrior kunnen gebeuren, al was het maar om ontwikkelaar Rebellion en uitgever Bethesda deze smet te besparen. Het enige fijne aan Rogue Warrior is dat het snel afgelopen is, want langer dan drie uur hadden wij waarschijnlijk ook niet volgehouden. Toegegeven, de oneliners van Mickey Rourke wisten nog wel eens een glimlach op ons gezicht te toveren, maar daarmee houdt het ook wel op. Brakke gameplay, opzichtige fouten, nauwelijks een verhaal, weinig speelduur en audiovisueel ondermaats. Kortom, gewoon slecht, maar ook die games horen gereviewd te kunnen worden.

Pluspunten

+ Rourkes oneliners

Minpunten

- Slechte besturing
- Slechte graphics
- Slecht verhaal
- Slechte speelduur
- Slechte multiplayer

Cijfer: 2,0

Titel Rogue Warrior
Platform pc, Xbox 360, Playstation 3
Ontwikkelaar Rebellion
Uitgever Bethesda Softworks
Releasedatum inmiddels verschenen

Laagste prijzen voor: Rogue Warrior, PS3
Winkel Beoordeling Prijs Totaal

AllYourGames.nl

Score: 5 (16)

€ 10,90

€ 13,90

Kostenoverzicht

Productprijs € 10,90
Pakketpost tot €20,- € 3,-
iDeal € 0,-
Totaal € 13,90

Bekijk

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Reacties (116)

Wijzig sortering
Zow, dat valt flink tegen van Bethesda, dit zal hun naam weinig goeds doen. De ontwikkelaar ken ik niet maar zal ik ook vermijden.

Wel erg goed van Tweakers dat jullie het spel gewoon zijn gaan halen om ons van een slechte aankoop te behoeden, en om in eerste instantie te controleren of iedereen wel gelijk heeft dat het spel slecht is.
Nou, dat is niet helemaal terecht. Ontwikkelaar Rebellion is geen clubje faalhazen. Given: ze zijn geen Bioware, Infinity Ward of Rockstar, maar ze hebben ook best aardige games gemaakt. Denk aan Star Wars: Battlefront, en ze werken nog aan Alien vs. Predator voor Sega, een game die in 2010 uitkomt en dat iig een stuk beter lijkt te worden dan Rogue Warrior.

Daarom verbaast het me ook zo dat ze Rogue Warrior hebben uitgebracht. Rebellion en Bethesda hebben beide een naam te verliezen.. vraag me af wat ze hiermee denken te winnen :S
Nou waarschijnlijk was de productie van de game al zo ver gevorderd dat de kosten al hoog waren opgelopen. Toen dachten ze we kunnen het spel nog beter uitbrengen en hopen nog iets terug te verdienen dan het helemaal niet uit te geven. Dat is meestal de reden om het nog uit te brengen. Ieder normaal mens kan zien dat dit een slechte game is. Maar ja als je er dan een leuke gefotoshopte trailer in zet is het misschien nog aantrekkelijk voor een nietsvermoedend publiek.
Inderdaad en ik vermoed dat ze hier nog winst uit zullen halen ook :P
Ik heb bijna Assasin creed 2 uitgespeeld en zat al heel rustig te kijken naar nieuwe games
In eens zag ik die reclame en dacht ik bij mezelf damn die ga ik kopen!!! (maar eerst de review lezen)

Gelukkig heb ik de review gelezen (ook op andere sites) en ben ik blij dat ik mijn impuls inkoop heb genegeerd :D
Nou dat kost ze dan wel hun naam en die winst die hiermee gaan boeken zullen ze in de toekomst dubbel verliezen. (maar ja dan heeft die manager zn bonus al.)
Ik denk dat de gemiddelde consument niet eens weet welke naam erop staat ook al hebben ze hem in de kast liggen.

Volgens mij kijken die meer naar het product naam en misschien enkele grotere uigevers (EA en Ubisoft, daarna houdt het al gauw op denk ik) omdat die ook echt altijd op TV zijn te zien.
Rogue Warrior stond al aangekondigd op de Bethesda site ver voor Elder Scrolls IV: Oblivion uit kwam. Eigenaardig dat ze zo'n kennelijk brakke game toch uitgebracht hebben en op deze slinkse manier toch nog aan ontwetenden proberen te slijten...
Ik vond GTA IV een tegenvaller (ringtones instellen ingame... beter verwoord: langdradig en niet grafisch knallend hypespel). Van Infinity Ward ken ik ook alleen maar CoD4 als echt briljante game. Terwijl dit de eerste titel is die ik ken die door Bethesda wordt uitgegeven die echt slecht is.

Helaas ken ik dan ook weer niet alle games (die je opnoemd heb ik beide niet gespeeld).

Ik denk dat het voornamelijk het slinkse "toch verkopen" gedoe is wat ze een slechte naam bezorgt. Maar ach, het is bijna kerst dus er zal wel zat mee binnen te halen zijn.
slechter dan plumbers don't ware ties?
Waarschijnlijk niet, maar daar is het dan weer zo slecht dat het grappig is :P
Vergezochte zochte complottheorie: ze brengen expres een uiterst baggere game uit zodat de 'pers' eens een keer flink kan zeiken. Daarna sturen ze de bijzonder magere games die tegenwoordig hoge scores 'verdienen' weer op naar de 'journalisten' (in combinatie met andere goodies, tripjes, incentives, etc) en de achterlijk hoge scores die ze krijgen komen een stuk overtuigender over in vergelijking met Rogue Warrior. Ik bedoel, waar zijn de 4tjes en de 5jes gebleven? De 'net niet voldoende' scores? Zelfs het meest hopeloze hoopje bits krijgt tegenwoordig minimaal een 7. Maar Rogue Warrior is zoooooooooooo slecht dat het een 2 verdient? Kom op. :)
Rogue Warrior is zoooooooooo slecht dat het eigenlijk helemaal geen cijfer verdient, omdat het nooit uitgebracht had mogen worden.
Maar waarom krijgen andere, onder-de-maat-zijnde spellen dan wel een zesje? Dat is geloof ik de vraag die *Moogles stelt.
Ook van andere game-media vind ik de cijfers soms raar. Dan zijn er spellen (GTA 4, AC) die een 100 of een 99 krijgen, terwijl ze eigenlijk "maar" een 8 waard zijn. Dit omdat ze of snel vervelen, of zeer irritante aspecten hebben.

Maarja, ik ben geen game-reviewer dus kan ik er niets aan doen ;).
Er zijn zat spellen die niet zo goed zijn, en zelfs slecht zijn, maar sommigen verdienen nog wel een 6, omdat het nog best plezier kan geven als je door de slechte dingen heen kan kijken.

Hier kan je er gewoon niet omheen, en kun je na 2 uur alweer een ander spel zoeken. Er zit totaal geen replaywaarde in het spel, en de multiplayer is te kansloos voor woorden.
Ja, alleen een beetje jammer dat journalisten het gratis krijgen , en het klootjesvolk er 60 euri voor mag dokken, en zeg nou zelf; voor z'on bedrag verwacht je toch enige kwaliteit? Tegenwoordig wordt het zelfs vergeven als je de game zonder patch niet eens uit kan spelen 8)7 !

Ik las al op ign.com en metacritics dat het niet z'on fantastisch spel was. Belachelijk dat dit in de winkel mag liggen. Het zou wettelijk verboden moeten worden! 60 pleuri betalen voor een brakke game die je in een paar uur uit kan spelen, zoiets noemen we toch oplichterij?
Vergezochte zochte complottheorie: ze brengen expres een uiterst baggere game uit zodat de 'pers' eens een keer flink kan zeiken. Daarna sturen ze de bijzonder magere games die tegenwoordig hoge scores 'verdienen' weer op naar de 'journalisten' (..)
Leuke theorie. Als je nog een beetje geloofwaardigheid eraan wilt geven moet je echter nog één detailtje toelichten: waarom is het Bethesda die zich "opoffert"? Want (er vanuit gaande dat het effect dat jij noemt echt bestaat) hebben alle uitgevers/ontwikkelaars hier ongeveer evenveel voordeel van, en is het alleen Bethesda die er nadeel van heeft. En mogelijk zelfs behoorlijk; als ik "Het Internet" een beetje ken dan roepen er over vijf jaar nog mensen: "Spel X moet wel slecht zijn!!!111!!! Het is van Bethesda, je weet wel, die ook Rogue Warrior hebben gemaakt!".
Ben het wel gedeeltelijk eens met je, ik zou ook wel eens wat meer spellen met een 3, 4 en 5 willen zien. Rogue warrior reviewen is wel erg extreem en in zekere zin weinig zinnig meer, anders dan als waarschuwing.
Als we het even niet (alleen) over Rogue warrior hebben: als je in praktijk toch slechts spellen van 6 en hoger ziet op reviewsites, dan heeft die schaal niet heel veel waarde meer. Het is niet alsof een game een voldoende 'moet' halen om gespeeld te kunnen worden. Je kunt ook best een 4 geven met als commentaar dat een spel anno 2010 meer zou moeten bieden, maar dat echte fanboys hem desondanks niet moeten overslaan, of dat het spel voor een uitverkoopprijs toch de moeite waard kan zijn.

[Reactie gewijzigd door OruBLMsFrl op 14 december 2009 14:37]

Ik vond de TV reclames er wel spannend uitzien, was ik er misschien zomaar ingetrapt ook :)
TV reclame? Dan is het punt op pagina 1 van de review, dat er geen marketing voor dit spel wordt gedaan ook een beetje uit de lucht gegrepen blijkbaar?
Zo heel af en toe laat op de avond kwam er nog wel eens een commercial voor deze game voorbij op Discovery.
Ik kijk heel veel discovery maar heb nog nooit de reclame voorbij zien komen. Dan is het nog afschuwelijker dan dat het al wordt neer gezet. Het is dus nog belabberder. Wie gaat er nou reclame maken voor een game waarvan je gewoon aan een screenshot kan zien dat het een flop is. Sjonge jonge wat ziet dit er slecht uit op youtube ook al niet normaal. Haha eigenlijk zouden ze dit moeten aangeven voor oplichting. €60,- doe eens even normaal. En dan vragen waarom mensen downloaden voordat ze iets gaan kopen. Dit is echt niet normaal voor geen cent zou ik die game willen.
als je die reclame's gezien hebt, ben je mooi voor de gek gehouden! kheb hem ff gedownload via torrent ( doek normaal nooit), maar was nu wel erg nieuwsgierig want als een spel uitkomt zonder dat je er iets van hoort is dat bijzonder.

de graphics die je op tv ziet zijn veel mooier dan wat mijn bak aan kan bieden op max! (8800gts 512)
Let maar eens goed op, die reclame heb ik ook gezien, heel weinig welliswaar, maar hij komt op de standaard (niet HD of speciaal thema) discovery wel eens voorbij.
In iedere geval was hij zojuist tezien op Comedy Central.
Tja, ik kijk er zo'n beetje om de 20 minuten tegenaan. Geen publiciteit is onzin.
Deze leek me zo slecht dat ik em niet eens wilde downloaden.. |:(
TV reclame heb ik gemist maar ik heb wel advertenties in games magazines gezien, weet niet meer goed of ze van deze maand waren maar ik heb ze zeker meerdere malen gezien. Ik denk dat de 'low-marketing' beslissing heel recent is gemaakt.
Ik kan me ook TV reclames herinneren. Maar door al het gezap geen idee welke zender het was of waren.
haha eigenlijk heeft het soms ook ngo wel wat, van die faal spellen. Ik speel wel eens vaker van die troep spellen, en als je in een melige bui bent kan je er best een hoop lol mee hebben. Gezellige huisgenoten is dan wel een vereiste, die heb ik dan gelukkig ook :D
Mee eens, niet alles hoeft innovatief en grafisch hoogstaand te zijn, maar er moet wel iéts zijn wat de gamer aanspreekt, als is het maar gewoon de lekkere manier van het vechten. Maar hier klinkt het alsof er geen enkel goed punt bij is en dat je je constant moet ergeren aan bugs en problemen. Dan kan je nog beter een eenvoudige herhalende game doen die in ieder geval degelijk is afgewerkt.
Jah da's waar.
Neem nu Digital Paintball 2 bijvoorbeeld.
Een oeroude game (van 1999 geloof ik), rotslechte graphics,
geen singleplayer modus, maar op de multiplayer spelen nog ongelooflijk
veel mensen, als je kijkt hoe oud de game wel niet is...
Leuke review, maar waarom heb je hem niet op de PC getest?
Leuke review, maar waarom heb je hem niet op de PC getest?
Wees blij dat het eindelijk eens niet een XBOX versie is die gereviewed is, maar de PS3 versie.

Tis ook nooit goed hé :N
Ik heb m gespeeld op de XBOX, en kan je vertellen dat ik ook vanaf de eerste keer links of rechts indrukken het idee dat het complete bende was. Ik kwam amper terecht waar ik wilde zijn, en dan moest ik nog schieten ook. Als dat al wilde. Die knop reageert in ieder spel goed, allen Rogue Warrior heeft er problemen mee. Werkt voor geen meter, op die XBOX. ;(

En dan zijn de oneliners an sich van blonde Jerommeke misschien grappig, het mag de naam voice acting niet dragen. Heeft meer weg van iemand die stoned als een garnaal tekst op zit te lezen. Dat voor een miljoenenverdienende Hollywoodacteur. Ik had last van plaatsvervangende schaamte.

Dat gezegd hebbende, ik had gegaan voor een 2,5 of een 3(maar ook absoluut niet hoger). Omdat er slechtere games zijn. Ik kan nu niet een twee op namen komen, maar ik weet zeker dat ze er zijn.
Misschien hadden ze beter een Mickey Rourkes Quotes CD uit kunnen brengen dan dit :Y)
Waarom zelfcensureert tweakers eigenlijk de tekst motherfucking cocksuckers?
Dit is een 18+ game, dus ik neem aan je mag verwachten dat de lezers ook in die range zitten? Om maar niet te spreken over het feit dat dit overnemen is van hypocriete amerikaanse normen en waarden...

My 2 cents...
Drie sterretjes is geen censuur...
Mwoah, ik weet niet of veel lezers zich daaraan storen (ik iig niet), dus dan kun je net zo makkelijk jezelf indekken tegen de Bond tegen Vloeken.

Nog verder off-topic: volgens de Amerikaanse regels moet NIN's "Closer" op TV in het refrein gecensureerd worden, terwijl het couplet ongemoeid gelaten wordt. Zoek maar eens op... dus dat censuur vaak meer voor de vorm gedaan wordt dan dat het echt inhoud heeft is niks nieuws.
Alle bezoekers van deze review zijn volgens jou 18+? Dacht het niet. Dat argument houdt dus geen stand.
In Nederland mag je sowieso alles zeggen wat je wilt in de Media.... we zijn geen Amerika ofzo :S

Of je er zelf voor kiest om het te censureren is dan weer iets anders
Beetje domme opmerking imho,

dat een game 18+ is kan imho nog enigszins gecontroleerd worden doordat de game niet aan personen onder de 18 verkocht wordt. Wie deze review leest is totaal niet te controleren of engisinds te beperken.

Ten 2'de is een paar sterretjes echt geen censuur... dan waren die woorden compleet weggelaten of "gebliept"

Je kan ook overal wat achter zoeken...

[ontopic] onvoorstelbaar dat zo'n game überhaupt uitkomt... en dat vn een ontwikkelaar als Bethesda..
Het is geen misdaad om motherfucking cocksuckers te zeggen of te lezen. Gemiddelde 12jarige heeft dat al lang op tv gehoord.
een misdaad niet nee, daarbij moet wel gezegd worden dat het totaal onnodig is.
Al dat gescheld op t.v. overigens ook... Het lijkt af en toe wel of een film populairder wordt zodra het woordje "f*ck" er vaker gebruikt wordt...
matige review:

"We kregen 'm niet gratis, zal dus wel te slecht zijn.", de winkelier vindt 'm slecht, andere media vinden 'm slecht, "wij weten al hoe het gesteld is met het spel " (slecht)...

Met zo'n introductie (meer dan 1/3 van de hele tekst) verwacht ik al geen objectieve gebalanceerde review meer, maar herkwauwen wat in (kennelijk) snellere media al genoemd is. Waarom dan nog een review als deze (volgens jullie) al op verschillende plekken is neergesabelt en jullie hier verder geen aspecten aan toevoegen?

Overigens zou het zeer nuttig zijn als jullie alle spellen voor review zelf kopen uit het oogpunt van onpartijdigheid. Zoals in dit specifieke geval, maar kennelijk snijdt het mes aan twee kanten:
...dat we normaal gesproken games aangeleverd krijgen van uitgevers, maar dat dat in dit geval niet gebeurd is.
Een veelgehoord kritiekpunt is echter: games krijgen tegenwoordig alleen maar hoge cijfers.
Zoals ik het lees is daar dus een verband tussen het gratis verkrijgen van de games en de hoge cijfers.
het gaat om het feit dat ze uberhaupt het spel niet opsturen om te reviewen, dat geeft dus aan dat ze zelf al inzien dat het geen topper is om het maar zwak uit te drukken...
Verder zal ik hem straks eens bekijken, illegaal of niet, dit is echt een downloadertje.
Als ik dan tot dezelfde conclusie kom zal ik het wel even posten.
Dit had inderdaad beter een redactieblog kunnen zijn met deze game als voorbeeld ipv. de game te "reviewen" en alles te herkauwen. Dit is van beide net niets.
Er zijn toch echt wel argumenten gegeven waarom dit zo'n slecht spel is. Hoe die review tot stant komt zal me aan m'n reet roesten. Dat ik hier geen geld aan ga verliezen is veel belangrijker en ja, misschien is hetzelfde al gezegd op IGN of wherever, maar ik lees tweakers. Nieuws is gelukkig niet exclusief.
De mensen van Giant Bomb: Quick Look zijn het helemaal met jullie eens. Deze game verdient eigenlijk geen plekje in de winkels...

Hele slechte graphics en een zeer slecht verhaal. Ben het 100% met deze review eens in ieder geval.
De videoreview van Giant Bomb is leuker dan de hele game.
Toegegeven, we zijn inmiddels allemaal Call of Duty gewend, waardoor de lat op het gebied van richten en schieten erg hoog is gelegd.
De reviewer heeft Vietcong nooit gespeeld? Iedereen die ooit geschoten heeft met een echt wapen weet dat Vietcong nog steeds het dichtst in de buurt komt. Call of Duty, hoe leuk het spel verder ook mag zijn, komt i.i.g. niet in de buurt.
Ik lees nergens dat die lat gaat over 'realisme'.
Ik game graag op een leuke manier, echt schieten lijkt me verdomd lastig. De link naar een pc spel uit 2004 zie ik hier echt niet.
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True