Brütal Legend

Combineren maar

Nog in dat voorportaal leer je ook de eerste combinaties maken van aanvallen met Clementine en The Seperator. Denk daarbij niet gelijk aan games als Ninja Gaiden. De combo's in Brütal Legend geven niet zozeer extra kracht aan bestaande mogelijkheden, maar geven je extra opties. Zo krijg je al snel een combo waarmee je omhoog kunt springen en bij het neerkomen iedereen in de directe omgeving omver kegelt. Met een andere combo kun je tegenstanders in brand steken. Je leert er gedurende het spel steeds meer kennen. Omdat dergelijke combo's moeilijk te onthouden zijn, is er een soort dagboek ingebouwd waarin je ze kunt teruglezen. Niet alleen combo's trouwens, al je mogelijkheden en bereikte mijlpalen kun je er in terugvinden.

*Nalezen

Het boek is geen overbodige luxe, want je hebt nogal wat opties in Brütal Legend. Naast de Ninja Gaiden Eddie is er namelijk ook nog een Twisted Metal Eddie. Waar je in het begin alleen maar wat rond kan scheuren in The Deuce, kun je met een bezoek aan Ozzy Osbourne je bak opleuken met wapens en bepantsering. Zodra je bij Ozzy de eerste extra's besteld hebt, krijg je uiteraard ook missies voorgeschoteld waarin je die wapens nodig hebt. En dat is niet alles, want naast de voorgaande twee, is er ook nog de Command & Conquer Eddie, waar weer een heel eigen set controls bijhoort.

*Halfords

Eddie neemt het in Brütal Legend op voor de vrienden van Ophelia, een groep langharige hardrockers die onderdrukt worden door Lord Doviculus en zijn rechterhand, General Lionwhyte. Het prille verzet staat onder leiding van Lars Halford en zijn zus Lita - de namen zijn afgeleid van Judas Priest-zanger Rob Halford en Runaways-gitariste Lita Ford. Eddie weet, met hulp van Ophelia, al snel de eerste hardrockers te bevrijden uit de greep van Lionwhyte. De mannen zijn hersenloze headbangers die onder Lionwhyte als mijnwerker tewerkgesteld waren. Ze moesten de delfstoffen uit de wand bikken door er met hun hoofd op in te rammen. De vrouwen daarentegen zijn sexy chicks die prima overweg blijken te kunnen met vuurwapens. Ze vormen de basis van het verzetsleger rond Lars, waarvan Eddie de aanvoerder is. Dat wil zeggen dat je een groepje mannen als een soort stormram op de vijand af kan sturen, terwijl je de vrouwen op afstand kan plaatsen om de vijand onder vuur te nemen.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True