Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

Peter Molyneux: Natal is een 'creatieve goudader'

Natal als uitdaging

Wat opviel in Los Angeles was dat de Milo-demo zo afwijkt van wat het team rond Kudo Tsunoda gemaakt heeft. Die van Tsunoda gaat vooral om actie, die van jullie gaat vooral om emotie.

"Dergelijke actieve partygames zijn natuurlijk erg interessant. Het is een grote markt en heel erg veel mensen houden ervan. Maar als creative director zie ik er een heel andere uitdaging in. Ik zie een sensor die de speler waarneemt. Wat betekent dat nu werkelijk? Het geeft mogelijkheden die zelfs science-fiction-schrijvers niet konden verzinnen. Als je de nadruk echter legt op het partygame-potentieel, vrees ik dat met Natal hetzelfde gebeurt als met de Wii; iedereen koopt één spel en stopt het apparaat vervolgens in de kast om het er met Kertstmis misschien een keer uit te halen. En Natal is zoveel meer. Het is die dikke, vette ader van creatief goud die klaarligt om gedolven te worden. Natal kan meer dan alleen een mensenlichaam waarnemen. Het kan ook je gezicht herkennen en onthouden. Het systeem weet wie je bent. En het gegeven dat Natal je herkent en dus weet wie het tegenover zich heeft, dat is wat mij betreft een emotionele band."

"Je kunt die informatie natuurlijk simpelweg gebruiken om in te loggen. Natal herkent Pietje en haalt vervolgens het profiel van Pietje uit zijn database. Voor mij als ontwikkelaar is het echter veel meer. Wat in de demonstratie van Tsunoda ook niet goed naar voren kwam is dat het systeem kan horen wat je zegt, zonder dat je daar een headset bij op hoeft te hebben. Ook dat is een emotionele band. Het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken. Ik zie Natal als een kleine stap voorwaarts, maar wil eigenlijk meer. Waarom proberen we niet om een flinke stap voorwaarts te zetten? Hoe kan ik mensen fascineren? Hoe kan ik een groter publiek bereiken, een publiek dat nooit computergames speelt? Volgens mij kan dat met emotie, volgens mij kan dat door ze ergens om te laten geven en volgens mij kan dat door mensen het idee te geven dat ze gezien worden."

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Promovideo van Microsoft over Natal

Lees meer

Sony brengt Move naar pc Nieuws van 1 februari 2011
Fable III Video van 29 september 2010
Gamescom: Screenshots Fable III Nieuws van 17 augustus 2010
Video: Fable III Nieuws van 5 augustus 2010
X10: Lionhead toont beelden Fable III Nieuws van 12 februari 2010
X10: Screenshots: Fable III Nieuws van 12 februari 2010
Video Project Natal Nieuws van 7 augustus 2009

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True