Halo 3: ODST

Firefight en multiplayer

Halo 3: ODST biedt meer dan alleen het verhaal, dat overigens volledig coöperatief gespeeld kan worden. Dat is maar goed ook, want het verhaal is niet al te lang: een dagje doorspelen en je bent er wel doorheen. Nieuw in Halo 3: ODST is de Firefight-modus. Dit is een modus die we al wel kennen van andere games. Het idee van Firefight is dat je samen met maximaal drie andere spelers steeds golven vijanden verslaat totdat je een golf tegenkomt die te sterk blijkt, en het doel is dan uiteraard om zo ver mogelijk te komen.

Voor de betere Halo-speler, die aan de standaardmodus niet genoeg heeft biedt Halo 3: ODST de mogelijkheid het spel moeilijker te maken. Spelers kunnen zogenaamde 'skulls' activeren, die bepaalde beperkingen opleveren. Dit kan ook in de singleplayer-modus en levert dan bijvoorbeeld extra achievements op, en in Firefight maakt het het spel ook een stuk lastiger. De skulls hebben allemaal verschillende eigenschappen. Zo kun je een skull activeren die ervoor zorgt dat je maar beperkt ammunitie kunt opslaan, of dat je alleen health kunt terugkrijgen door een vijand neer te slaan met een melee aanval. De skulls zijn een aardige toevoeging, met name voor 'hardcore' Halo 3-spelers.

*Halo 3 multiplayer

Het is een beetje ironisch dat juist die hardcore spelers weinig hebben aan de tweede disc die bij het spel wordt geleverd. Koop je namelijk Halo 3: ODST, dan krijg je de multiplayer-modus van Halo 3 er bij. Zodoende heb je de multiplayer van Halo 3, inclusief alle map-packs die online zijn verschenen, meteen binnen. Gamers die Halo 3 veel gespeeld hebben, zullen die map-packs echter waarschijnlijk al wel hebben, en hebben om die reden weinig meer aan de multiplayer-disc. Voor mensen die Halo 3 niet hebben, of hun multiplayer-versie nooit hebben uitgebreid met de downloadable content, is het echter een leuk extraatje.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3