Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned

Multiplayer

In dat clubhuis zijn ook alle overige extra's te vinden. Zo zijn er diverse nieuwe minigames waarin je het tegen de andere Lost kunt opnemen, zoals armworstelen, biljarten en kaarten. In het clubhuis kun je ook het internet op, en daar zijn uiteraard de nodige nieuwe websites te bezoeken. Ook op tv is er genoeg nieuws te beleven en dat geldt al helemaal voor de radio. Er zijn drie compleet nieuwe radiozenders aan het arsenaal toegevoegd, met veel hardrock uit de vorige eeuw, van bands als AC/DC, Iron Maiden en Thin Lizzy. En er is nog meer. Zo zijn er ook weer een aantal challenges in de uitbreiding opgenomen, die keurig aansluiten bij de thematiek van The Lost and Damned. Er is altijd wel ergens een race gaande waar je aan mee kunt doen. Je neemt het dan op tegen de andere leden van de Lost en volgt een parcours van checkpoints, net als in de multiplayer. Daarnaast zijn er de gangwars waar er altijd wel ergens één van gaande is. Daarin neem je het op tegen de Angels of Death. Je dient ze, vergezeld door andere gangleden, eerst te achtervolgen en vervolgens uit te schakelen. Ook dit speelt bijna als computergestuurd multiplayen. Dergelijke challenges staan met een icoon op de plattegrond van de stad aangegeven.

*Multiplayer

Wie GTA IV in multiplayer heeft gespeeld, weet dat potjes doorgaans goed zijn voor een flinke en vaak lachwekkende chaos. Voor wie van schieten houdt, zijn er betere alternatieven en wie op het scherpst van de snede wil racen, kan zijn heil ook beter elders zoeken. Maar daar is GTA ook niet voor bedoeld. Het moet wel leuk blijven en vooral niet al te serieus worden, en dat is in The Lost and Damned niet anders. Wie de uitbreiding koopt, krijgt er zes nieuwe spelvormen bij en - om vast op de zaken vooruit te lopen - die zijn verrassend goed uitgewerkt. In die nieuwe spelvormen beschik je uiteraard over de nieuwe wapens die in het singleplayerdeel zijn opgenomen. De nieuwe shotguns zijn lekker en het type dat je niet hoeft te herladen is helemaal prettig. De nieuwe Pipe Bombs zijn ook leuk speelgoed en in een spelvorm als Witness Protection zelfs heel erg nuttig. Rockstar heeft geprobeerd de nieuwe spelvormen aan te laten sluiten op de thematiek van The Lost and Damned. Verwacht dus veel motoren en gezamenlijk optreden met de andere leden van je gang.

Take-Two zoekt stemacteurs voor GTA Nieuws van 29 maart 2011
Video GTA IV: The Ballad of Gay Tony Nieuws van 17 september 2009

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3