Redacteur audio en games

Rock Band 2

Overzetten

Het leuke is dat daarin alle songs die op je console te vinden zijn meegenomen worden, dus ook de songs die je hebt gedownload. Dat kunnen ook de songs uit de eerste Rock Band zijn, want voor vierhonderd Microsoft Points - een kleine vijf euro - kun je bijna de hele voorraad songs uit de eerste game overzetten. Bovendien belooft Electronic Arts regelmatig nieuwe songs voor het spel vrij te geven. Niet alles zal gratis zijn, met name voor bundels met een aantal songs van één bepaalde band zal betaald moeten worden. Maar alle songs op de dvd en je harde schijf worden meegenomen in de selectie van de Mystery Setlist. Het zorgt ervoor dat je steeds verschillende opties hebt om verder te spelen. Er zijn diverse podia waar je op verder kunt spelen en er zijn altijd Challenges die je aan kunt gaan. Sommige zitten ingebakken in de Tour, zoals het spelen om een nieuwe tourbus, extra cash of fans. Maar er zijn ook tientallen Challenges buiten de Tour om. Ontwikkelaar Harmonix belooft bovendien dat er elke dag een nieuwe Challenge wordt aangeboden. Dergelijke uitdagingen zijn er voor alle instrumenten, inclusief zang. Het prettige van de uitdagingen is dat er geen druk op ligt, je hoeft ze niet te doen. Dus als je geen zin hebt om vijf songs uit de jaren '80 of vijf songs met moeilijke gitaarsolo's achter elkaar te spelen, dan doe je dat lekker niet en kies je iets anders. Keuze genoeg.

Review Rock Band 2

*In training

Waar concurrent Guitar Hero World Tour voorzien is van een Studio waarin je muziek op kunt nemen, komt Rock Band 2 er bekaaid vanaf. Je kunt eigenlijk alleen muziek naspelen, meer niet. Ook de mogelijkheden om het uiterlijk van de virtuele muzikanten vorm te geven, zijn minder dan bij de concurrent. Het enige dat nog een beetje in de buurt komt van de extra's van de GHWT is de drumtraining die in dit nieuwe deel is ingebouwd. Heel erg uitgebreid is die echter niet. Het enige dat je ermee kunt, is bepaalde drumloopjes uit het spel naspelen op een zelf te bepalen tempo. Dat is voor de beginnende drummer wel degelijk handig, maar een echte training is het niet. Uitleg wordt er niet gegeven. Bovendien zou een dergelijke training net zo handig zijn voor gitaristen en bassisten, maar die moeten het zonder stellen.

Video (RockBand2_E32008GameplayRevealTrailer.flv)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite