Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 300Mbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender Review

runelaenen 24 juni 2014, 984 views

TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender

Deze repeater is een prima toestel om je wifi te boosten. Zelf hebben we nu wifi tot voorbij onze tuin, terwijl we vroeger zelfs voorin geen verbinding konden maken.

Pluspunten

• Compact
  • Geen adapters/convertors nodig

Minpunten

• Veel licht in donkere kamer

Beheerbaarheid Score: 3
We hadden de repeater een week in het stopcontact zitten voordat ik erachter kwam dat het helemaal niet aan het werken was. Ik kwam voor het eerst in de tuin en mistte mijn wifi. (ik was al eerder buiten geweest maar niet zo ver in de tuin met een mobiel toestel)
Ik had de repeater ingesteld via de WPS knop maar blijkbaar is daar iets fout gelopen. Er was een tweede wifi netwerk beschikbaar, iets in de aard van "TP-LINk blablabla". Nadat ik daarmee connecteerde kreeg ik een adminpagina te zien (of eerder een login box). In de handleiding stond hier niets van, maar ik probeerde admin:admin en geraakte makkelijk binnen. Nu blijkt het dat ik nog een heel stappenplan moest afgaan voordat de repeater het deed.
Al bij al een goed product dat z'n werk naar behoren doet. Een aanrader voor zo'n kleine prijs!

Heb jij ook een TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender?

Ik ben ook in het bezit van deze versterker cq range extender. De eerste week ging het prima op een afstand van 10 meter van de router (met een betonnen vloer met betonijzer ertussen), maar na verloop van tijd verloor het apparaat de connectie met het netwerk (terwijl er niets is gewijzigd in de configuratie of locatie van de primaire onderdelen ervan). Maar eens een factory reset gedaan: zelfde resultaat. Vervolgens de firmware ge-upgrade, werkte weer OK voor een paar dagen maar vervolgens steeds weer uitvallende conecties op dit apparaat.
Status nu: ik heb de moed opgegeven om dit apparaat nog aan de praat te krijgen, trouwens de support van TPlink is wat dat betreft ook 'link' het zal wel aan de gebruiker liggen en verkeerd worden gebruikt. In het reply mailtje kreeg ik de indruk dat ze met kleuters van doen hebben.

NB ik heb alle informatie verschaft: internet provider, router merk/configuratie en wat er al zo in het netwerk aanwezig is (PC's, server incl OS versies) en vervoilgens vragen ze met welk OS ik werk en of de router wel goed is ingesteld of er wel uberhaupt een wifi verbinding mogelijk is.Het bekende kluitje en het riet ....

Ben bang dat dit slecht functionerende apparaat rijp is voor de schroot.

NB: ik heb intussen een oplossing gevonden voor een betere bereikbaarheid in huis: gewoon een oude NETGEAR router gepakt WPN824) en in gesteld als AP (access point). ENige nadeel je moet hem dan via een kabel aansluiten. Als je een goede lokatie hebt, heb je in ieder geval een goede dekking (a la een router) en ik ben verlost van slechte haperende verbingen. Had ik eerder aan moeten denken.

[Reactie gewijzigd door Jbro op 28 juni 2014 15:35]