Razer BlackShark

Specificaties Bedraad met 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Razer BlackShark Review

Ultimo 23 juni 2014, 620 views

Razer BlackShark

Pluspunten

• Locatie bepaling geluidseffecten prima!
  • Microfoon is duidelijk en helder zonder gezoem
  • Over EAR is dusdanig goed uitgevoerd dat zelfs lange sessies te doen zijn

Minpunten

• Voor mijn opstelling zijn de kabels net iets te kort
  • Af en toe zijn mijn headphone geluiden hoorbaar door de microfoon (evt. aan de onboard geluidskaart te wijten?)
  • Hoofdband verstellen kost enige moeite en gaat niet echt on the go ivm. draai schroeven

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Deze review is puur even om de negatieve punten op te schrijven zodat toekomstige kopers hiervan op de hoogte zijn.

Even het rijtje afgaan.

- CM Storm Sirus 5.1
- Tritton 720+
- Sennheiser 323d
- TTEsports Shock one

Deze zijn binnen een half jaar allemaal weer RMA gegaan, of de (virtuele) surround en/of microfoon vielen dusdanig tegen dat het de speel ervaring belemmerde.

Uiteindelijk gekozen voor een stevige stereo headset, met een stevige mic.
Dit om in de toekomst gezeur met surround en drivers te voorkomen.
Ik was op het begin nogal huiverig met betrekking tot de locatie bepaling van geweerschoten en/of explosies maar dat is gelukkig goed gekomen.

Heb jij ook een Razer BlackShark?

Heb zelf deze headset ook gehad, voor ongeveer een jaartje, misschien net niet. Uiteindelijk is de headset teruggegaan wegens kabelbreuk. Zoeken op internet leert dat de beugel van de microfoon, die los kan, met een 3,5mm jack aansluiting is gemaakt, wat van een ruk kwaliteit is, waardoor die op den duur gewoon geen goed contact meer maakt.

Qua geluid komt er overigens wel top geluid uit, met mooie bass weergave, die is echt voortreffelijk, alleen als je veel online gamed, is die krakende microfoon voor de anderen wat minder prettig. ;)
Ik heb zelf een hele zware monotone stem, die door deze microfoon heel realistisch over kwam :+