Jabra Solemate (blue) Review

Carloz 20 juni 2014, 586 views

Jabra Solemate (blue)

Pluspunten

• Goed volume
  • Intu´tief in gebruik
  • Compact
  • Voelt degelijk aan

Minpunten

• Op max volume vervormd geluid
  • Geen AVRCP, waardoor niet mogelijk om volgende nummer te kiezen (voor mij geen punt)

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Jabra Solemate gekocht omdat ik iets zocht waarmee ik de muziek van onze telefoon, draadloos op een willekeurige plek via een speaker met een lekker volume kan laten spelen.
Dit op de eerste plaats om tijdens het klussen in ons nieuwe huis, muziek tot onze beschikking zouden hebben.
Nu zijn er in de markt talloze merken en uitvoeringen, van goedkoop tot zeer duur.
Budget was rond de honderd euro en ik wilde niet afhankelijk zijn van een draad (UTP/ Stroom of audio kabels).
Een speaker met een accu, middels Bluetooth of Wifi zou dus ideaal zijn.
Aangezien wifi niet overal beschikbaar is en een ad-hoc netwerk naar mijn mening ook niet ideaal is, was wat mij betreft een bluetooth uitvoering de beste keuze.

Het aantal reviews op internet viel mij een beetje tegen, maar uiteindelijk door een productvergelijking op een concurrerende site het apparaat gekozen met de Gold Award.

Het apparataat werkt erg intu´tief en voor mij nog belangrijker, mijn vriendin begreep direct hoe de bluetooth koppeling tot stand gebracht kon worden.

Op een 'normaal' volume is de geluidskwaliteit uitstekend, maar kan zich natuurlijk niet meten aan volwaardige speakers. Bij vol volume vervormt het geluid iets, waardoor ikzelf het volume op zijn minst een niveau lager zet dan het maximum.

Om muziek lekker hoorbaar op de achtergrond te hebben voldoet de Jabra Solemate prima en zal ik deze ook zeker aanbevelen aan anderen.

Een leuke bijkomstigheid is de mogelijkheid voor handsfree bellen. Kan je lekker bellen terwijl je ondertussen het behangen bent ;-)

Heb jij ook een Jabra Solemate (blue)?