Logitech Wireless Keyboard K270 (Qwerty US) Review

Attmys 19 juni 2014, 344 views

Logitech Wireless Keyboard K270 (Qwerty US)

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteitverhouding.
  • Configureerbare applicatie-knoppen (mediaknoppen).
  • Mooi en praktisch vormgegeven; geen poespas.

Minpunten

• Eigenlijk geen.

Prettig toetsenbord. Hij is strak, licht, niet onnodig groot, en heeft ondanks de lage prijs de mediaknoppen die ik zocht. Dat is ook de voornaamste reden dat ik voor dit toetsenbord heb gekozen: ik wilde mediaknoppen zonder direct een gaming toetsenbord te moeten gaan kopen en (dus) veel neer te moeten gaan tellen. De Internet/mail/standby/rekenmachine-knoppen zijn daarbij configureerbaar: ik gebruik de fysieke standby-knop op mijn laptop gewoon voor standby en de standby-knop op m'n toetsenbord heb ik gebonden aan VLC media player.

Grootste pluspunt is dan ook de configureerbaarheid. Het besturingsprogramma biedt veel mogelijkheden daartoe - daar was ik zeer van onder de indruk. Je kunt een .exe binden aan een knop, of een toetsaanslag. Dit is waarschijnlijk universeel voor logitech-toetsenborden, maar dit is een goedkoop toetsenbord dat toch die mogelijkheden biedt.

De vorm is ook praktisch. Mijn vorige logitech-toetsenbord was lomp en golvend vormgegeven. Deze heeft mooie rechte lijnen en kun je dus een stuk makkelijker wegwerken. Hij is bovendien draagbaar en licht. Aanrader - ik zou 'm alleen vervangen voor een mechanisch toetsenbord, verder zie ik weinig meerwaarde in dure/duurdere toetsenborden boven deze.

Heb jij ook een Logitech Wireless Keyboard K270 (Qwerty US)?