Specificaties Actie, Avontuur-game voor de PlayStation 4 - Bekijk alle specificaties

Watch_Dogs, PlayStation 4 Review

Matthewhay 19 juni 2014, laatste update op 19 juni 2014, 254 views

Watch_Dogs, PlayStation 4

Pluspunten

• Het hacken, waar het spelt om draait, gaat zeer soepel. Ook zijn de Hack puzzels leuk
  • Verhaallijn is erg goed
  • Leuke mogelijkheden tot het upgraden van je skills

Minpunten

• Af en toe last van frame drops
  • Renderen van de details gebeurd vaak pas laat
  • Schade model van auto's is waardeloos
  • Besturing van de auto's is ook niet top
  • Geluid van auto en motor voertuigen is zeer monotoon en niet afwisselend tussen de verschillende auto's

Stabiliteit Score: 3
  • Geluid
  • Besturing
  • Kwaliteit & Stabiliteit
Gameplay

Ik heb Gameplay 4 sterren gegeven omdat ik het verhaal lijn erg goed/leuk vond. De negatieve punten die ik heb genoemd ( Frame drops, schade model, besturing en het geluid van de auto's) hebben een niet al te negatieve rol gespeeld in de gameplay.

Beeld

Watch_dogs is mijn eerste spel voor de PS 4, en heb ik geen goed vergelijkingen materiaal. Echter vind ik dat de graphics toch wat tegenvallen zoals het laat renderen van de details, schade models. Naar mijn gevoel was dit niet next-gen en daarom in mijn optiek een voldoende.
Zoals in eerdere reviews aangegeven, heeft Ubisoft op de presentatie van Watch_dogs ook een Speciale versie laten zien van Watch_dogs. Deze versie zag er vele male beter uit in de presentatie, dan daadwerkelijk op de console. Het blijkt wel dat deze graphics te zijn evenaren met een PC systeem.

Geluid

Geluid is over het algemeen voldoende. De volgende punten waren naar mijn mening onder maats:
  • Geluid van auto's en motors
  • Soundtracks als je in de auto zit.
Ook als je aan de telefoon bent voor een missie blijft de soundtrack net zo hard spelen als dat die daarvoor deed, wat erg afleidend is van de conversatie die zich op dat moment afspeelt.

Besturing

Net zoals bij het geluid en beeld: voldoende.

Een groot minpunt vond ik dat ik niet kon springen, wat af en toe zeer frustrerend is.

Daarnaast vond ik ook de besturing van de voertuigen niet goed, Het voelde niet natuurlijk aan en er zat zeer veel verschil in de handelbaarheid van een postbode truck en een sport auto.

Wat wel goed in elkaar stak was het free runnings mechanisme waardoor je je makkelijk door de straten van Chicago kan verplaatsen. Ook is het schuilen achter muurtjes en het schieten vanuit de schuilplaats goed. Ik heb met het schuilen echter ook een kanttekening: als ik in focus mode zat en ik wou vanuit mijn schuilpositie schieten dan richtte hij wel maar schoot hij niet. Ik ga hier uit van een bug?

Kwaliteit & Stabiliteit

Over het algemeen goed, maar omdat ik toch wat framedrops heb gezien en ook het feit dat die twee of drie keer vast liep, heb ik het spel een voldoende gegeven.

• Playstation 4

Heb jij ook een Watch_Dogs, PlayStation 4?