Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3745) 32GB Aluminium Review

GerardWolters 18 juni 2014, laatste update op 19 juni 2014, 2.793 views

Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3745) 32GB Aluminium

Pluspunten

• Goedkoop
  • Gratis Microsoft Office
  • Snel genoeg voor goed surfen en Office.
  • Toetsenbord typt lekker
  • Goed te gebruiken als laptop en als tablet

Minpunten

• Veel bloatware
  • Matige bouwkwaliteit van het toetsenbord gedeelte
  • Accu valt tegen
  • EDIT: Aantal zeer irritante bugs

EDIT: Ik heb last van een aantal zeer irritante bugs. Voor meer informatie zie het forum topic over de Acer Aspire Switch.

Ik heb deze hybride nu 3 dagen geleden gekocht voor studie doeleinden. Ik heb ook een krachtige desktop met Windows 7, dus dat is wat ik gewend ben. Ik moest sowieso een office versie kopen, dus dat er gratis bij zit was voor mij een enorme plus.

Ik ben erg te spreken over de bouwkwaliteit voor het scherm gedeelte, maar het toetsenbord gedeelte voelt een beetje goedkoop aan. De trackpad is matig, maar het toetsenbord typt prima. Bij het scherm op de magneten doen moet je even goed mikken anders zit ie scheef (maar er gaat dan niks kapot ofzo). Het geborstelde metaal op de achterkant ziet er chique uit, maar de rest van het apparaat ziet er wat goedkoper uit. Hij is erg compact, dus makkelijk mee te nemen. Accu gaat rapper leeg dan ik had verwacht, maar misschien komt dit omdat ik hem nu heel intensief gebruik.

Er zit naar mijn mening veel te veel bloatware op en dat in combinatie met dat ik voor het eerst Windows 8 gebruik heeft me 5/6 uur gekost om alles een beetje fijn in te stellen.Ik heb maar liefst 11 verschillende Acer programma's moeten verwijderen (zoals Acer docs) en dan tel ik alle nutteloze apps nog niet eens mee. Nu ik eenmaal alles naar wens heb voor twee dagen werkt het heel gemakkelijk. Excel en Hearthstone draaien er prima op en zwaardere programma's ga ik toch niet gebruiken op dit ding. Het enige dat ik geinstalleerd heb is Windows 8, Office, Hearthstone en Chrome, maar ik heb nog maar 12 GB van de 21 GB aan opslag vrij. Al is dat voor mij zeker genoeg. Navigeren door Windows/het web met het touchscreen werkt heel intuÔtief, maar je moet wel even de Windows gestures leren wil je er echt goed gebruik van maken (de 4 essentiŽle dan). Ik heb al een paar filmpjes gekeken op Netflix ik vind het scherm er mooi uitzien en het geluid is voldoende. Als tablet is hij goed vast te houden (ook voor langere tijd). Het scherm is trouwens langer maar minder breed als dat van een iPad.

Ik heb hem bij Coolblue besteld en zij hebben mij super goed geholpen. De volgende dag hadden ze 'm in de winkel voor mij gereserveerd (dus hoefde pas te betalen bij ophalen) en als ik hem niet kwam ophalen maakte het ook niet uit. Ook wezen zij me erop dat zij 2 week lang niet tevreden geld terug hebben, daarnaast gaat garantie op e-mail wat ik heel handig vindt.

Als er vragen zijn zal ik deze proberen te beantwoorden, ook wil ik des gevraagd foto's uploaden gemaakte met de camera van de Switch of met me telefoon van onderdelen van de Switch.

Heb jij ook een Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3745) 32GB Aluminium?

Ik reageer even op je bericht omdat ik totaal geen bugs heb en de Bloatware valt zeer mee ik heb erger mee gemaakt bij laptops van HP en Compaq , en mijn Systeem draait super soepel geen haperingen je merk niet dat je met 2Gb rommelt terwijl ik 8GB gewend ben niet dat ik zware taken uitvoer daar is het systeem niet krachtig genoeg voor maar ook zeker niet zwak ;hij is ook zeer goedkoop je moet niet verwachten dat die prestaties heeft van een laptop van 700@1000euro ) ,maar misschien is dit een nieuwe batch want mijn toetsenbord is wel recht en de tablet voelt zeer stevig aan en het toetsenbord ook is van goede kwaliteit alleen geen usb 3,0 , de accu gaat zeer lang mee ik heb hiervoor enkel Android tablets gehad , mijn vorige tablet was een Samsung Note 10,1 oude versie , werkt nog steeds als nieuw gaat ook zoiets van 6a8uur mee dus erger mij de niet aan zeker niet voor dit geld de note was duurder 3g versie was destijds 525 met cashback, dan had je de geen toetsenbord bij , ik ben de wel zeer happy mee , zijn je problemen nu wel gefixt ?
Ik ben er ook heel blij mee en de prestatie zijn goed waarvoor ik hem gebruik, dus zeker geen problemen daar.

De problemen met de volume knop zijn er nog wel. Kan ik me wel heel erg aan storen, maar ik ben te gehecht aan dit ding om hem terug te brengen. :+
Die heb ik niet wel als het beestje op is en ik hem oplaad wil die wel eens raar doen om uit de slaap stand te komen , dan resetten en nergens meer las van dus mag wel nog een Bios update komen . verder super fijn ding voor weinig geld

Hardwarematig is die 100 % in orden , vraagje hoelang doe jij met een accu lading >?

[Reactie gewijzigd door ANDROID88 op 28 juli 2014 12:52]

Hmm, ik weet niet zo goed of de aard van sommige problemen bij soft- of hardware ligt, maar ik denk software, want als ik de volume toetsen random een andere functie hebben gekregen, dan doet de home(windows) knop het ook nooit. Ik doe met een acculading 6 uur denk ik.
Ik maar zo 3uur met internetten games . maar Helderheid meestal voluit scheelt dat echt 3uur ?
Ik heb de helderheid ook voluit, maar ik heb weinig dingen te gelijk geopend doorgaans en gebruik heb vooral voor nieuws lezen, mail en office.
Waarom iemand je -1 geeft is me een raadsel.

Ontopic: Ik gebruik Chrome..
Alles, letterlijk alles.
Alles wat ik bij config. scherm van Acer kon verwijderen en alle store apps
Kun je games als minecraft er ook nog een beetje op spelen in fps dan.
De enige twee games die ik erop speel zijn Hearthstone en Despicable me: Minion rush deze lopen beide vloeiend, maar dat zegt natuurlijk niet heel veel.
Minecraft biedt erg veel mogelijkheden het spel bevat 3 game modes: survival hardcore en creatieve. In survival moet je een huis bouwen hout hakken en monsters overleven. In hardcore hetzelfde maar daar heb je slechts een leven. In creatieve kun je oneindig bouwen en dingen opblazen. Je heb ook multiplayer dit is erg leuk je kunt het met je vrienden spelen en met anderen, je kunt ook tegen elkaar vechten in pvp.
raar java geinstalleerd???
gewacht tot geladen???
staat bij rouming ook .minecraft?
probeer ander minecraft te openen samen met java.
laat anders je skype naam effe achter.

[Reactie gewijzigd door gameguy12 op 28 juli 2014 18:19]