Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Brown switches - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Aivia Osmium (Cherry Brown) Review

Rhodan 17 juni 2014, 184 views

Gigabyte Aivia Osmium (Cherry Brown)

Pluspunten

• Bruine switch.
  • Verlichting sterkte traploos instelbaar
  • Volume traploos instelbaar

Minpunten

• Software beperkt

Mijn Logitech G710+ met bruine switch, begon na 1 /2 jaar kuren te vertonen.
Heel vaag, maar mijn Insert, Home en Pageup deden het niet meer en de rest wel. Hiervoor terug geweest naar de winkel en deze wilde eerst een nieuwe mee geven, maar aangezien deze niet op voorraad was, kon ik ook kiezen om het aankoopbedrag terug te krijgen. In de loop van de 1 1/2 jaar was me ook al eens opgevallen dat de toetsen net een fractie krapper leken te staan dan op een ander toetsenbord, regelmatig 2 toetsen te gelijk waar ik eerst mijn worstenvingers de schuld van gaf. Tijdens mijn zoektocht voor eventueel een andere mechanisch toetsenbord, kwam ik wat reviews tegen die dit beaamde. Ook de aanslag, op zich fijn, maar zoals een andere ook al had geschreven, of er bij de G710+ jam tussen zit. Ook dit kan ik nu beamen, maar het gevoel voor zoiets is natuurlijk heel persoonlijk.
Alleen de software zit er een beetje beperkt uit. Zo is het niet standaard mogelijk om andere applicaties toe te voegen aan een van de G knoppen.
Voor de rest qua, hoelang dit bordje het uithoud, time will tell.
In ieder geval voor nu, happy camper en voor nu vind ik persoonlijk deze Gigabyte Osmium prettiger dan mijn duurdere Logitech G710.

Heb jij ook een Gigabyte Aivia Osmium (Cherry Brown)?

Het lijkt nu meer op een review van de G710 (+) dan van de Gigabyte.
Wilde het ook in eerste instantie op een simpele review houden.
Dus met alleen plusjes en minnetjes etc., maar wie weet zijn er mensen die tegen dezelfde vragen aan komen waar ik tegen aan liep en hier wat aan hebben.
Vandaar.
Klachten over dit toetsenbord te vinden als je googled: "Gaat naar verloop van tijd meervoudige aanslagen genereren" Mijn dochter werd woedend van dit toetsenbord. Password invullen terwijl je alleen maar sterretjes in de regel ziet, gewoon niet in kunnen loggen omdat dit apparaat een F er 3 keer uitgooit , en een G ook. Of is er een barbatruuk om dit te repareren ? Heb lopen klooien met instellingen toetsenbord, maar niets hielp. Nooit weer een toetsenbord van deze fabrikant.
Hier absoluut geen last van en dit nog niet mee gemaakt met dit toetsenbord.
En straks dus al 2 jaar happy aan het rammelen zag ik .