Battlefield Hardline, PC (Windows) Review

HardcorePCgamer 16 juni 2014, laatste update op 16 juni 2014, 1.637 views

Battlefield Hardline, PC (Windows)

Pluspunten

• De beta map is op perfecte grootte
  • Snelle actie
  • Leuke gameplay
  • Hoge herhalingsfactor
  • Leuk nieuw concept tussen politie en terroristen

Minpunten

• De netcode is een ramp
  • 'Levelution' Voel en zie je door de hele map, ook waar de levelution zich niet afspeelt.
  • Nvidia + verschillende AMD kaarten performance vallen tegen, veel FPS drops.

Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 5
Inleiding:
Nadat ik als Battlefield fan me had aangemeld voor de beta kreeg ik een mailtje binnen. Gefeliciteerd u behoort tot de mensen die de beta mogen testen. Uiteraard direct gedownload en meteen gespeelt. Ik had me al een beetje anders ingesteld aangezien er nu een andere stuido voornamelijk aan werkt. Ik was heel benieuwd naar wat hun kunnen leveren en wat hun kunnen maken van Battlefield.

Anders dan anders:
Zoals bekend is Hardline iets totaal nieuws, in plaats van het gewone leger tegen leger is het dit keer echt de terroristen tegen de politie. En dat voel je ook echt als je speelt. Je ziet de dieven in een soort van dagelijks kleren met een bivakmuts, en je ziet de politie als echte S.W.A.T's. Je voelt je als politie ook echt een zware politie met een groot zwaar wapen in je hand, zo ook als terrorist voel je je een echte dief.

Spelmodi:
  • Heist
Als je je in de map begeeft zie je een Cutscene die laat een achtervolging zien tussen de politie en een waardetransport. Ze rijden met grote snelheid over een brug en het waardetransport slingerd van de weg, valt van de brug en komt vervolgens op zijn zij terecht midden in de map. De dieven hebben de taak om de buit in de truck te stelen, en de politie vanzelfsprekend om ze tegen te houden. Deze spelmode is vrij goed uitgewerkt maar ik heb ''matches'' meegemaakt waarbij het na enkele minuten al afgelopen is omdat de politie niet adequaat heeft gehandeld, of zelfs niet heeft kunnen handelen. De netcode die de game heeft is namelijk ronduit slecht, zelfs met heel goed internet is er nog vaak lagg. Nu kunnen we ze dat natuurlijk niet kwalijk nemen aangezien het een beta is, maar toch is het heel vervelend spelen. Soms kan je na een tijdje pas iemand doden omdat je laggt, of je moet bijvoorbeeld 2 magazijnen van je wapen gebruiken om 1 iemand te doden. Verder is de gamemode goed te spelen en is het best leuk, maar vind hem zoals eerder gemeld vrij snel afgelopen waardoor je weer moet wachten op een volgend spel en je vervolgens weer een tijdje moet laden, wat best vervelend is.
  • Bloodmoney
Bloodmoney, mijn favoriete spelmodus. In deze spelmodus staat er in het midden van de map een container/rek vol met geld. Het is de bedoeling om geld in het midden van de map te pakken waarop je vervolgens met het weggepakte geld moet gaan rennen naar je eigen ''basis'' waar een waardetransport staat om het geld in te doen.. Beide teams hebben zn waardetransport en beide proberen ze hem als eerste vol te krijgen (5 miljoen bij elkaar schrapen). Ook kan je als het je lukt om bij de basis van de tegenstander binnen te dringen geld stelen uit het waardetransport van de tegenstander, zodat zij weer minder hebben. Deze spelmode vind in zeer goed gevonden en werkt dan ook heel goed. Het zijn leuke potjes die zeker wel eventjes duren. Je speelt echt als dieven, en het schiet systeem werkt perfect en het is echt alsof je midden in een groot gevecht zit. En het is vaak spannend wie er gaat winnen. De map zit perfect in elkaar en is precies groot genoeg. Er zijn mooie spots waar je kan spelen.

Het is een hele leuke en goede beta, maar de graphics zijn anders dan anders. Het is niet het super realistische Battlefield. Het is meer ''cartoonig'' of iets, ik kan niet precies opmaken wat het is. De gameplay is verder gewoon heel erg goed. Het is leuk om te spelen en er zit een grote herhalingsfactor in. De netcode is alleen nog een groot struikelblok, het laggt ooit zo erg dat je er uit word gegooit. Maar het is nog maar een beta, dat komt vast nog helemaal goed.. Er zijn ook nog wat schoonheidsfoutjes in. Bijvoorbeeld een kraan die naar beneden komt gevallen is heel vervelend. Omdat waar in de map je ook maar staat, je beeld begint te schudden en te trillen en het is eventjes niet te spelen todat de kraan uiteindelijk helemaal is gevallen. Maar het is wel vervelend want aan de andere kant van de map is niks te zien van een vallende kraan. Tot nu toe bedenkend dat het nog maar een beta is vind ik hem heel goed.. Speel m op ultra en heb flinke FPS, dus van performance issues zoals in de beta van BF4 vallen voor mij nog mee. Ik heb wel een vriend met een Nvidia en die heeft wel soms drops tot 10FPS of minder voor een tijdje.

Hopelijk binnenkort nog meer informatie over de uiteindelijke game. En als ook die me bevalt zit een pre-order er toch wel heel dik in. De nieuwe studio doet heel erg goed zijn best en dat is ook te zien! Ik ben als Battlefield fan dan ook niet teleurgesteld, eerder positief verrast omdat ik me had ingesteld op een ''andere'' Battlefield door de nieuwe studio.

Hij komt uit op 23 Oktober, en dan hoop ik dat we een topgame met zn alle kunnen spelen! Tot nu toe zeker veel vertrouwen in.

Heb jij ook een Battlefield Hardline, PC (Windows)?

Ik speel BF4 met mijn AMD kaart op medium 70fps gemiddeld, Hardline moet ik op low spelen met af en toe 70fps en af en toe 40 fps.

Er zijn veel mensen met FPS drops.
Dan kan het toch zo zijn dat hij net voor mijn kaart toch heerlijk draait. Idd bij mijn vrienden draaide hij minder soepel en die hebben ook niet de minste kaarten (GTx 760 en 770)

Het zal dan toch weer aan de beta liggen die niet volledig is geoptimaliseerd..

Bedankt voor je reactie! Groeten :)
Het is inderdaad nog maar een beta, en ik hoop natuurlijk dat ik een driver update krijg :)

Heb daarnet trouwens ondekt dat het niet uitmaakt of ik op low of medium speel, heb altijd FPS drops :(
Het viel me trouwens op dat met Mantle aan ( R9 270) het spel bij mij veel soepelder draait dan met DX11...

[Reactie gewijzigd door Dessie op 18 juni 2014 13:39]

Oke, stiekem nog niet geprobeerd. Zal het zeker uitproberen, thanks!!!
De kraan is echt het enige wat echt groot is wat neergaat. Ook kun je niet alle gebouwen in. dit verminderd ook het deel in levolution. Wel kun je weer kleine dingen laten bewegen (ben helaas niet in de kraan geweesd, het zou ook wat toevoegen als je het besturen hievan kan toevoegen.)

Ik mis gewoon dat alle gebouwen neer moeten kunnen gaan, ja dat zal wel meer rekenkracht kunnen vergen, vooral als je alles tegelijk doet. Maar dan krijg je pas echte levolution.

Van wat ik mij kan herinneren is dat je eruitziet als een normale agent. En dan haal je ineens een bazooka tevoorschijn. Ik heb dan ook liever dat er iets van SWAT uiterlijk wordt gebruikt. Dat past er ook beter bij.

Er moet nog wel wat aan gedaan worden zoals ik het zie.
Ik hoop natuurlijk ook dat er nog veel gedaan moet worden.. idd het enige levolution is de kraan, en die is ronduit vervelend ipv leuk!!

hoop dat ze er nog veel aan doen!
De netcode update die Battlefield 4 heeft gehad, zit nog niet in Hardline. Ik neem voor gemakshalve even aan dat deze netcode-update met de release wel er in zit :)

Gelukkig is het een beta, dus je mag verwachten dat er nog (een aantal?) aanpassingen worden gedaan.
haha idd, de netcode is natuurlijk nog shitty omdat het beta is BF 4 beta same shit. Maar in de full release was die al beter, maar nog steeds slecht.. En de update is pas net uit eigenlijk.. Maar laten we hopen dat het nu in 1x goed gaat
Rond op Internet kom je meer en meer klachten over die game en over verschillende Bugs foutjes en absoluut verkeerde fps welke je regelmatig handmatig aanpassen moet enz..enz..enz..

Game is gewoon niet goed en dat is een echte werkelijkheid ( ! ) ...
Bugs en foutjes kunnen ze gewoon NIET fixen, ten eerste naast vele problemen en bugs in die game langs episode 8 kom je niet zo makkelijk of helemaal NIET er zijn zelfs twee bugs in episode 8, een is redelijk wel op te lossen en andere weer niet enz...
Dus...