Lenovo Essential B5400 (MB824MH) Review

OlavRGNewbie 14 juni 2014, laatste update op 14 juni 2014, 183 views

Lenovo Essential B5400 (MB824MH)

Pluspunten

• Goedkoop voor i5 met aparte videokaart
  • Veel features
  • Makkelijk open te maken
  • Geen onverwachtte klachten over hardware

Minpunten

• Geen 5 GHz wifi ondersteuning

Ik heb deze laptop nu zo'n drie weken, en alles gaat goed. De laptop voldoet aan al mijn eisen en ik heb nog geen specifieke minpunten gevonden aan de hardware. Verder blinkt de laptop ook niet uit op specifieke punten: je krijgt wat de specificaties aangeven. Zo maakt hij geen geluid, maar kan hij wel warm worden bij intensief gebruik (zoals elke laptop naar mijn weten). De laptop heeft verder een prima featureset met BT 4.0, USB 3, en HDMI, en verdient hiervoor eigenlijk vijf sterren. Echter komt de laptop met een 802.11bgn netwerkkaart (lees: geen 5GHz wifi ondersteuning).
Bedenk hierbij dat het een Lenovo product is met een whitelist voor netwerkkaarten, en de netwerkkaart dus niet zomaar vervangen kan worden voor een versie die wel 5GHz ondersteunt! Een nare verrassing als je het niet van te voren weet. Na bellen met Lenovo support in hoop te weten te komen welke kaarten wel geinstalleerd kunnen worden, blijkt dat zij geen enkele andere netwerkkaart ondersteunen. Dit schijnt ook een probleem te zijn met HP producten, dus informeer goed voordat je een HP of Lenovo koopt!

Heb jij ook een Lenovo Essential B5400 (MB824MH)?