Battlefield Hardline, PC (Windows) Review

puffdip 13 juni 2014, laatste update op 13 juni 2014, 998 views

Battlefield Hardline, PC (Windows)

Pluspunten

• Compleet andere gameplay vergeleken met de voorgaande battlefield's.
  • Geeft een goeden indruk van multiplayer
  • veel actie, map is precies groot genoeg
  • Helikopters zijn niet meer zo overpowerd

Minpunten

• Weinig wapens
  • Na lang spelen kan het eentonig worden
  • De game ziet er lang niet zo mooi uit als battlefield 4
  • Enige verbetering in de controls zou ook nog wel mogen

Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Na geselecteerd te zijn voor de closed beta en een aantal uur te hebben gespeelt ben ik toch wel tot een conclusie gekomen van deze geweldige game!
Houd er dus rekening mee dat deze beoordeling van een BETA af komt en dat aan de game nog volop gewerkt wordt.
Het Spel is zeker iets om naar uit te kijken, ondanks de kleine bugs die er op dit moment uit gefilterd worden.

Mocht er intressen zijn in een uitgebreide revieuw dan hoor ik dat uiteraard graag. :)

Het spel deed me aller eerst heel erg denken aan payday.
De gameplay is echt super vet, het geeft echt een gevoel dat je moet ontkomen aan politie en niet aan IA's.

Na een chase werdt ik uiteindelijk achtervolgd door een helikopter.
Tot mijn verbazing was deze niet zo overpowerd dan in de vorige series.

Ook de map was niet al te groot, over het algemeen kom je dus wel op elke hoek van de straat een enemy tegen wat behoorlijk gaaf is gedaan.
De interactie met de map is ook echt een woord: Geweldig.

De gameplay zelf gaf mij wel een beetje het gevoel dat ik payday aan het spelen was.
Niet om het "bandieten vs cops" idee maar de grote achtervolgingen en het idee hebben dat er iemand achter je aanzit.
De omgeving die rond je heenspat omdat de kogels langs je oren vliegen.

De besturing zelf zit niet echt lekker in elkaar.
Voor ik begon te spelen moest ik toch wel even een costum key mapping aan brengen voordat ik het zelf fijn vondt spelen.

Ik ben zeer benieuwt naar de campaign.
Als deze Uberhaupt komt.
Maar dat, dat betwijfel ik.

*Spoiler alert*

Hijskramen die neer komen.
Gebouwen die instorten
Het typische Battlefield!

Ik ben zeer benieuwd wat de game te bieden heeft als deze af is :)

Leuke game om online te kunnen doen.
Graphics kunnen wel wat beter.
Zeker geweldig spel als je niks te doen hebt!

Heb jij ook een Battlefield Hardline, PC (Windows)?

Zit er ook niet een NDA op de closed beta?
Ook al even een uurtje ofzo de beta gespeeld, en speelt opzich best okay.

Wel jammer dat dit onder de BF vlag gereleased wordt, ik zou eerder een eigen Hardline serie beginnen, gezien ik de hele link tussen professionele legers en bankovervallertje spelen niet helemaal zie.

Speelt ook verrassend soepel op een FX-8320 stock + R9 290 op fullHD, had ik eerlijk gezegd niet verwacht van EA :+

Maar, dir spel heeft opzich wel wat potentie idd.
"Wel wat potentie" klinkt een stuk minder enthousiast dan de reacties toen BF3 uit kwam :P
Vind je het gek? :+

BF2 heb ik heel veel gespeeld, en op een paar overbekende glitches en bugs na, zoals wat stukjes waar je vrolijk een muur kon inwandelen, was niks echt gamebreaking. Ook bij Bad Company 2 heb ik niks echt storends gevonden, op het feit na dat Saika + slugs = sluipschuttergeweer was.

BF3 stond stijf van de bugs, en BF4 heeft ook nog steeds problemen, voor mijn gevoel loopt BF4 ook een stuk minder lekker dan BF3, maar ik heb ook minder BF3 gespeeld.

De vraag is gewoon welke kant EA hiermee uitgaat. De huidige map en opzet is goed, maar ze kunnen het vast nog wel somehow verprutsen.
Ja, EA is niet echt geweldig als je het mij vraagt. Een beetje BF uitmelken, heb ik het idee.
vindt het zelf meer een DLC. Hoop dat ze nog VEEL meer content uit gaan brengen. Ik zit ook in de BETA. Het de game modes zijn erg vernieuwend en leuk. Maar ik weet niet of ik er als PC gamer 50,- voor over heb. Dan wacht ik eerder wel op andere games als farcry 4, Assassins Creed, GTA V, enz.

Over dat de kwaliteit er slechter uit ziet dan bij BF4? Daar ben ik het niet mee eens. De game ziet er 1:1 hetzelfde uit. Zelfde engine, het zijn alleen niet de mensen van DICE die hiermee bezig zijn geweest.

Alle classes zijn zeer goed gebalanceerd naar mijn mening, en je hebt wat minder wapens om uit te kiezen. Persoonlijk vindt ik dit zelf veel beter, maar het kan ook zijn dat wanneer de game uit komt er meer beschikbaar zal zijn. Als medic kun je nu met een adrealine shot jezelf reviven!

Ook de nieuwe tools, als een tazer, grapling hook en zipline zijn erg leuk om te gebruiken. De grapling hook kan alleen nog bijna nergens aan vast gemaakt worden, dus ik hoop dat ze dat nog verbeteren.

Ter informatie er komt wel degelijk een campaign
Wellicht kunnen we met een petitie EA zo ver krijgen nu (of in de toekomst) twee keer na te denken voor ze iets uitbrengen? Heb 'm ook even gespeeld, maar heb ook echt het idee dat ze hier beter een DLC van kunnen maken. Misschien dan niet gratis voor de Premium user, maar gewoon voor iedereen een euro of 20 a 30.
Battlefield 4 draait nog niet eens helemaal soepel en de support daarvan zal binnenkort al verdwijnen..

Miss dit inderdaad is posten in de beta forum
ik heb ook de beta gespeeld net, en ik vind het super gaaf gemaakt hoor, zit echt goed in elkaar.
BF3 heb ik enkele dagen gespeeld, maar jah BF4 ben ik nog niet eens aan begonnen.

Ben nog wel steeds een enorme Bad Company 2 fan! doe ik dagelijks.

tevens keek ik net even op g2play.net en daar is de gewone Hardline game slechts 36 euro in de pre order.
Ik ga hem toch ff doen denk ik.

[Reactie gewijzigd door Nachoman op 14 juni 2014 13:04]

Dit kan natuurlijk niet, een review van een demo/beta.
En dan als minpunt noemen dat er weinig wapens in zitten en dat het eentonig word..
Geen wonder met 1 map en een fractie van de wapens..
Maakt geen biet uit wat voor disclaimer je hebt, je kunt een demo/beta niet reviewen.
Je mag je mening spuwen op de fora, of om mijn part maak je een youtube video.
Maar reviews van producten die nog niet af zijn moeten gewoon verwijderd worden.

[Reactie gewijzigd door unfor op 13 juni 2014 20:22]

Dan is het gewoon een soort preview, probleem opgelost. Ik ken veel slechtere "reviews" dan deze, want het maakt wel iets duidelijk
Zeg, azijnpisser. Doe eens vrolijk :)
Deze review word vast nog wel geupdate zodra het spel uit de beta is.
Dan noem je het een preview, net zoals de preview die tweakers vandaag uitgebracht heeft en wat de normaalste zaak is binnen de games pers, het uitbrengen van previews van alpha/beta games.