HTC One (M8) 16GB Grijs Review

thesinadict 10 juni 2014, 281 views

HTC One (M8) 16GB Grijs

Pluspunten

• Leuke features
  • Stevig toestel
  • Uitstekende accu

Minpunten

• Kwaliteit slecht belichte foto's

Ik heb de HTC One M8 sinds 28 mei en heb hiervoor altijd een iPhone 4S gehad. De voornaamste reden dat ik heb gekozen voor de HTC one is dat ik een toestel wou met wat gave nieuwe features en ik vond Apple niet vernieuwend genoeg. De dubbele camera aan de achterkant, de NFC reader en de IR voor de afstandbediening vindt ik persoonlijk de leukste toevoegingen. Bovendien zijn er op Android een stuk meer dingen mogelijk als op iOS. Het overzetten van de gegevens van mijn iPhone naar de HTC was eigenlijk zo gedaan.

Design
Persoonlijk vindt ik het een erg mooi toestel om te zien en het voelt stevig aan. Ik vond hem aan het begin nog al groot in de hand leggen maar na een paar weken ben ik hier helemaal aan gewend. Het is een hele uitkomst dat je het toestel kan ontgrendelen door tweemaal op het scherm te tikken het zou erg onhandig zijn als dit via de button boven op het toestel zou moeten gebeuren. Het enige minpuntje aan het design vindt ik dat er snel stof in de speaker komt van het toestel en dat het ledje (net als bij de M7) lijkt te zijn weggewerkt in de speaker.

De features
De kwaliteit van de camera viel mij bij het maken van daglicht foto's absoluut niet tegen. Het maken van 3d foto's en het later aanpassen van de focus is echt een leuke toevoeging. Slecht belichte foto's zijn inderdaad wel van beduidend mindere kwaliteit vooral de kleuren zijn vaag maar ik ben zelf best bereid wat foto kwaliteit in te leveren voor de nieuwe features.
De afstandbediening functie in het toestel kwam echt als een verassing ik had binnen een paar minuten zowel mijn tv als receiver geprogrammeerd en het bereik is ook nog is uitstekend. Geen afstandsbediening meer nodig! De NFC reader vindt ik ook een erg leuke toevoeging zelfs de chip in legitimatie bewijzen kan je zonder probleem uitlezen. Binnenkort ga ik maar even een NFC stickervel bestellen om er wat meer mee te experimenteren.

Accu
De accuduur van dit toestel is echt uitstekend als ik er niet de hele dag mee speel (wat ik zeker aan het begin wel deed) kan ik hem prima 2 dagen gebruiken zonder op te laden.

De HTC One M8 zit boordevol leuke nieuwe features en heeft een prima accuduur. Als je op zoek bent naar een leuke nieuwe gadget en fotokwaliteit niet erg belangrijk is kan ik je dit toestel zeker aanbevelen.

Heb jij ook een HTC One (M8) 16GB Grijs?