Steelseries QcK heavy Review

un1ty 10 juni 2014, 656 views

Steelseries QcK heavy

Pluspunten

• Subtiel vormgegeven
  • Prettige dikte
  • glad oppervlak

Minpunten

• Slijtage
  • niet wasbaar

FOTO VAN DE MAT NA 3 JAAR VOLGT

ik heb deze muismat nu ongeveer 3 jaar in gebruik,
hierdoor kan ik ook ruimschoots oordelen over slijtage en onderhoud.
Deze heb ik in gebruik naast de Razer Goliathus a

Algemeen:
In zijn algemeenheid een zeer prettige muismat, die voor alle muizen zeer geschikt is.
Het oppervlak ervan is glad, en blijft glad ook na jaren gebruik/misbruik.
De mat heeft een polyester achtig oppervlak waardoor het na lang gebruik (zwetende polsen) kan gaan plakken.
Nadeel aan het oppervlak is voor mij als roker is dat als er as/smeulende deeltjes op komen dat deze samen smelt en dus harde korrels vormt.
De mat is daarentegen ten opzichte van de de goliathus geschikt voor elke muis om twitch bewegingen op te maken. Daarbij moet wel uitgekeken worden voor het overschieten van het doel, dit is een bijkomend nadeel van zo'n glad oppervlak.
(waarbij ik mij goed voor kan stellen dat een 'harde' muismat dit nog veel erger heeft.)
Concessies dienen dus op een vlak gemaakt te worden.
Controle of snelheid, of beide maar dan alleen in combinatie met de juiste muis.

Als laatste is nog aan te merken dat de mat een prettige dikte heeft, waardoor deze een mooi gewicht heeft en daarbij dus goed vlak op het bureau ligt en bijdraagt aan het kussen-effect.
De anti-slip onderzijde zocht er ook nog eens voor dat deze niet verschuift ook al trek je met je onderarm over de muismat.

Slijtage/Onderhoud:
De slijtage op deze muismat is zeer gering te noemen,
de slijtage die merkbaar is is door eigen toedoen (lees: roken).
na 3 jaar nog ruimschoots intact, en dient nog altijd zijn functie.
Er zijn her en der wat harde korrels gevormd, maar hebben geen invloed op het gebruiksgemak.

De muismat is echter niet zoals de goliathus goed uitwasbaar.
als deze 'gewassen' word duurt het erg lang voor deze droog is, en daarbij weer bruikbaar.

Prijs:
Bij aanschaf van de muismat was deze ongeveer 20,
dit is flinke aanschaft als je bedenkt wat je er voor koopt.
wat mij betreft was de aanschaf het waard. echter gaat mijn voorkeur uit naar de goliathus.

Vormgeving:
De muismat is subtiel vormgegeven met het logo van steelseries.
er is echter wel snel vuiligheid zichtbaar op de mat.
desalniettemin valt hij me wel goed in de smaak.

Heb jij ook een Steelseries QcK heavy?