Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHP2600 (Zwart) Review

bloody 7 juni 2014, laatste update op 7 juni 2014, 1.773 views

Philips SHP2600 (Zwart)

Pluspunten

• Draagcomfort

Minpunten

• Isolatie
  • Voelt niet zo degelijk aan

Aanschafreden
Ik zocht een over-the-ear koptelefoon voor gebruik op kantoor, omdat het een zeer rumoerige omgeving is en ik af en toe lekker geconcentreerd wil werken ;)

Dus een goedkope koptelefoon gekocht die lekker zat (want wel meerdere uren op). Goedkoop, want ik had geen ervaringen met andere en dan kun je beter wat simpel beginnen..

Materiaal
De koptelefoon zelf is van een wat eenvoudig aanvoelend soort hard plastic met een hoofdband van nepleer of iets dergelijks. De koptelefoon zelf is vrij wiebelig als je hem aan 1 oor vastpakt; hopelijk breekt eea niet snel.
De oorkussens zijn in hoogte verstelbaar met een soort klik-mechanisme. Op de hoofdband staat een soort lineaal waar je de afstand kunt zien, en zo beide oorkussens op gelijke hoogte kunt zetten.

Kabel
De kabel is niet afneembaar, 180 cm lang. Dat was voor mij wat kort omdat mijn computer op de grond staat en ik de kabel achterlangs het bureau heb lopen. Daarom nog een verlengkabeltje van 2.5m erbij gekocht.

In de specs staat trouwens dat de kabel niet plat is, wat ik eigenlijk een halve waarheid vind. De kabel bestaat namelijk uit 2 aders die naast elkaar zitten. Dus als je een doorsnee van de kabel neemt, ziet deze er zo uit (wat je volgens mij wel als plat kunt beschouwen: OO :P
Feit is wel dat deze kabel de neiging heeft om 'vanzelf zich uit te rekken', zodat je geen kabelkluwen krijgt.

Geluid
Geluid is vrij gewoontjes te noemen, niets speciaals. Ik ben geen geluidskenner, maar zo ervaar ik het iig. Persoonlijk vind het geluid meer dan afdoende voor kantoorgebruik.

Draagcomfort
Prima, kan de koptelefoon meerdere uren ophebben voordat er wat irritatie optreedt. De oren vallen netjes binnen de oorkussens en gaan ook niet zweten van een paar uur gebruik.

Isolatie
Wat ik eigenlijk wel jammer vind is de wat matige isolatie. Als je de koptelefoon op hebt, hoor je nog steeds pak-um-beek 50% van het geluidsniveau om je heen. Ook na meerdere dagen gebruik (vorming van oorkussen) is dit nog zo.

Koptelefoon met goede prijs/kwaliteit verhouding. Niet echt geschikt voor echt drukke omgevingen of als je je wat meer wilt afsluiten van je omgeving.
Voor mijn situatie zou ik toch liever een koptelefoon willen uitkiezen met wat meer isolatie.

Heb jij ook een Philips SHP2600 (Zwart)?