HTC One (M8) 16GB Grijs Review

Nickienick 5 juni 2014, laatste update op 5 juni 2014, 331 views

HTC One (M8) 16GB Grijs

Pluspunten

• Lange accuduur (bij gebruik van energiebesparingsmode)
  • Handige ingebouwde features
  • Mooi Design
  • Uitstekende duo speakers

Minpunten

• Toestel is ivm. HTC One (M7) een stuk groter

Features

Een functie waar ik uitermate over te spreken ben en veel gebruik is de ingebouwde afstandbediening.
Kan nu m'n TV, HD Decoder en Hifi set allemaal bedienen met 1 toestel in plaats van drie losse afstandsbedieningen.
Eerste keer een korte duidelijk setup doorlopen om de apparaten apart in te stellen per merk. Vervolgens "leert" het toestel welk type afstandsbediening of apparaat je hebt. Werkt een toets als bijvoorbeeld het volume niet helemaal goed dan kan je mbv. eenmalig de afstandsbediening en het toestel bij elkaar houden de toets alsnog naar je eigen wensen programmeren.

Tevens erg handig, maar eigenlijk simpele functie vind ik dat wanneer je het toestel oppakt en over het scherm schuift het toestel direct inschakelt (je kan instellen welke functie je bij welke beweging wilt). Het is toch lastig om met 1 hand het toestel vast te houden en tegelijkertijd de aan knop in te drukken.

Camera

Ontving het toestel net voor ik naar een concert ging, dus mooi even kunnen testen.
Naast de HTC One M8 heb ik nog een iPhone 5S.
Foto's en video's vielen mij in tegenstelling tot gelezen geruchten erg mee.
Kleuren van de camera komen veel beter naar voren dan bij de iPhone 5S (in een donkere zaal met veel lichteffecten)
(laatst genoemde maakt ook geen slechte foto's, echter merk je duidelijk kleurverschil en details)
Het geluid wat uit het toestel komt, bijvoorbeeld opgenomen filmpjes of Youtube video's zijn in 1 woord geweldig.

Accu

Voor de accuduur had ik gerekend op net even meer dan 1 dag voor aanschaf. Ook deze is (wel bij gebruik van de energiebesparingsstand) ver boven verwachting en komt rond de 3 dagen.
De energiebesparingsstand is niet de extreme versie waarin je alleen kan bellen en beperkte overige functies hebt. In deze modus wordt de dataverbinding tijdelijk uitgezet als je deze even niet gebruikt of het toestel langere tijd in stand by mode staat.

Kleurverschil

Enige wat ik vreemd vind is dat er verschillende kleuren "Grey" in omloop zijn. Zo is het toestel van een kennis, exact dezelfde kleur volgens de doos, een stuk donkerder. Verder is de voorkant en alles welk exact hetzelfde.

Heb het toestel nu een paar dagen in bezit en ben tot op heden erg positief over het toestel. Toestel is wel stuk groter dan een iPhone 5S of de HTC One M7, maar ligt alsnog goed in de hand, is lekker snel & stabiel.

Heb jij ook een HTC One (M8) 16GB Grijs?