Watch_Dogs, PC (Windows) Review

buthead 2 juni 2014, laatste update op 2 juni 2014, 684 views

Watch_Dogs, PC (Windows)

Pluspunten

• Zeer mooie gameplay
  • Leuk verhaal
  • Vele zijmissies
  • etc ...

Minpunten

• Op ultra hapert hij soms ( 1 keer / 5-10min)
  • Laden gaat "snel" komt door SSD MAAR bij de HDD gaat het traag ( SSD 10 sec / HDD 30 en meer ) game is dus zeer een zwaar spel
  • Uplay servers geven soms problemen

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
In het Chicago van Watch Dogs heeft de ietwat burgerlijk-uitziende man aan de overkant van de straat een verontrustende relatie met zijn zus en zit de jonge moeder die net voorbij wandelt geregeld aan de verdovende middelen. Ook het beroep en het daaraan gekoppelde banksaldo geven inzicht in het leven van de voorbijgangers. Je hebt ieders donkere geheimen binnen handbereik. In de nabije toekomst is privacy slecht een mythe.

Deze stroom van vertrouwelijke informatie die je exclusief verkrijgt met je smartphone verwondert in eerste instantie, maar niet veel meer dan dat. Watch Dogs plaatst je in een tijd waarin parano´de ideeŰn en vergezochte speculaties over privacy tot werkelijkheid zijn ontpopt. Alles wordt in de gaten gehouden en be´nvloed door het almachtig besturingssysteem ctOS en het is aan jou om hier misbruik van te maken.

Het hacken van de omgeving is volgens Ubisoft de variŰrende factor in deze open-wereld game. Iedere stedeling heeft een eigen identiteit en alles om me heen is digitaal te doordringen. De belofte van een bruisend metropool ligt voor je voeten.

Het hacken wordt echter niet gebruikt voor het welzijn van de inwoners. Hoewel je als Aiden Pearce in de game wordt bestempeld als burgerwacht bestaat het doel van het hackergenie puur uit eigenbelang. Na een mislukte infiltratieklus binnen een welgesteld hotel bevindt Pearce zich op dun ijs. Onvoorziene wendingen en bodemloze intriges resulteren in een vergeldingsactie waarin niet hij, maar zijn nichtje om het leven komt. Maanden later is het rouwproces verre van voorbij en wraak lijkt nu de enige optie. Daarin komt de vakkundige smartphone van deze misdadige familieman goed van pas.

Het jammere is als je actie wilt moet je er vol op in gaan en mag je niet gaan lopen als je achtervolgd word want de achtervolgers kwijtgeraken gaat zeer gemakkelijk zelfs op het moeilijkste niveau en dit willen we natuurlijk niet want een achtervolging kan soms tot zeer mooie en leuke momenten uitdraaien ;)

Voor de rest is het spel qwa story zeer goed in elkaar gestoken en wat de grafische kant betreft heb ik er zeer weining op aan te merken , ik kijk al vol verwachting uit naar de DLC's

Heb jij ook een Watch_Dogs, PC (Windows)?

Game draait bij mij op een setje oude 640GB in raid 0. Gaat prima snel. Het langst waar ik altijd op moet wachten, is het inloggen van uplay.

Voor de rest draait hij ook prima, af en toe helaas wel een droppie.(alles op hoogst, 1080p, textures op med, TXAA 2x) met een GTX770
Op 1080p zijn de problemen wat minder dan op 2560x1440p. Ik krijg het daar niet voor elkaar om hoger te gaan dan medium met GTX670 in SLI momenteel.

Als ik BF4 op medium speel dan haal ik 140+ fps gemiddeld. Vram is bij BF4 ook veel beter geregeld. Vind Watch Dogs ook niet erg mooi visueel, houten palen die in stukjes uiteenvallen etc. Voor mij zeker niet de game van het jaar. :+
1440P is inderdaad een stapje hoger, heb helaas niet de luxe voor zo'n scherm momenteel :( maarja heeft ook niet zoveel nut als je de games niet kan spelen :P
Heb het vorige avond getest met nog een vriend

vriend R9 290 MSI (AMD) 4GB = hapert ook nog op ultra
( processor vriend is i7 @4Ghz + 8GB ram)

ikzelf MSI GeForce GTX 660 Gaming = alles op hoog geen hapering dit maal
Ik raad aan voor nvidea gebruikers download de laatste nieuwe driver !

=> http://tweakers.net/downl...force-ion-33788-whql.html
update is speciaal voor watch dogs gedaan ( voornamelijk )

[Reactie gewijzigd door buthead op 3 juni 2014 08:38]

Deze driver al ge´nstalleerd, mocht niet baten. Op 1080p werkt het allemaal wel goed. Ga je hoger dan 1080p dan heb je een probleem bij watchdogs.

Erg slecht dat ze de engine niet geoptimaliseerd hebben voor hogere resoluties...
Vond de prestaties en grafische problemen echt verschrikkelijk. Heb het ongeveer een kwartier volgehouden (na driver updates) waarin ik drie keer een volledige crash naar desktop heb gehad op een nieuwe computer en een praktisch schone Windows installatie (met een GTX780Ti).

Ik wacht nog wel even tot er patches en driver updates zijn geweest, spel is niet te spelen op 2560x1440. :( Vind ik een best kwalijke zaak voor een triple A title.

[Reactie gewijzigd door Mmore op 2 juni 2014 09:13]

HDD's zijn ook een pak tragerdan SSD's : wil hiermee zeggen dat het redelijk zwaar spel is vergeleken met andere games

Mvg
Glen
Ik ben het niet echt eens met je minpunten:
'Op ultra hapert hij soms ( 1 keer / 5-10min)'
Dat licht aan de drivers van nvidia en amd daar kan ubisoft niks aan doen
'Laden gaat "snel" komt door SSD MAAR bij de HDD gaat het traag ( SSD 10 sec / HDD 30 en meer ) game is dus zeer een zwaar spel'
Dit kan aan je ssd en je hdd liggen want bij mij duurt het niet zo lang
Serieus? Zelfs met de nieuwe drivers van Nvidia zijn er lui met met een 780ti of zelfs in SLI niet 60fps kunnen behouden op 1080p!! Zo mooi ziet het er nou ook weer niet uit.
En zelfs op low met een 780ti niet boven de 90fps.
daar kan ubisoft toch niks aan doen?
dat is dan een probleem van nvidia
dan moeten ze maar een betere driver uitbrengen
ik zeg niet dat nvidia de enige is maar alsnog ik vind dit een fout van Nvidia en Amd
Ubisoft kan hier zeker wat aan doen. De engine beter optimaliseren.
De CryEngine werkt wel soepel. Is ook zwaar misschien zelfs mooier maar loopt wel soepel.
Nvidia kan hun drivers wel aanpassen aan de engeine van ubisoft maar ubisoft had ook zeker optimalisatie aan hun eigen kant kunnen uitvoeren.
Dus als een spel slecht presteert ligt dat altijd aan de driver? Wat is dat nou voor een onzin :?.
Een spel kan ook gewoon slecht in elkaar zitten of niet goed geoptimaliseert zijn voor PCs (zie bijv. GTA 4 PC). Dat heeft niks met drivers te maken.