BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI) Review

Mafkees 11 juni 2005, laatste update op 23 juni 2005, 1.159 views

BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)

Pluspunten

• Stevig
  • Strak en modern design
  • Mooie heldere kleuren
  • Prima prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Pixelgarantie (bij 5 pixels mag je hem pas terug brengen)
  • Niet verstelbaar in hoogte

Ik heb ongeveer een maand geleden de BenQ FP937S+ aangeschaft en een dual screen opzet gemaakt met mijn oude 17" CRT Flatscreen. Ik zat hier gewoon met ruimte problemen en een TFT loste dat probleem op. De BenQ levert prima werk, zijn responsetijd is perfect bij het gamen hoewel je in het begin even moet wennen aan de overstap van CRT naar TFT, vooral met snelle bewegingen in games. De kleuren zijn mooi helder en het beeld is scherp. Ghosting heb ik geen last van.. Ik kan er eigenlijk alleen maar positieve dingen over melden.

Een nadeel is wel dat hij niet in hoogte verstelbaar is. Voor mij staat hij iets te laag maar dat is niet hinderlijk bij het werken. Toch jammer :)

Helaas heb ik één dode pixel die ik alleen op zwart zie :( Voor de rest een perfecte monitor!

Heb jij ook een BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)?

Heb je het scherm al eens kunnen testen met films? Ik namelijk ben zeer benieuwd naar de filmprestaties :)
Heb er ook een!
Responstijd is erg goed, scherpe en diepe kleuren.
Ook voor films ideaal.
Vind Prijs-Kwaliteit verhouding ook prima.
Heb geen dooie pixels trouwens :*)
MarcoV: Dataflex.nl heeft TFT armen die in hoogte verstelbaar
zijn, ziet er niet alleen gelikt uit maar ook goed voor ergonomie en rug/nek.
Met films is hij ook prima, alleen komt dan natuurlijk het probleem met LCD's en TFT's naar voren dat hij niet volledig zwart kan laten zien. Met een film als Saw is dat soms wel jammer ;)
Heb de monitor ook +/- 6 maanden nu.

Helemaal eens met alle berichten hierboven echt een supermonitor geen ghosting tijdens games en films zijn ook prima. Heb met terugwerkende kracht spijt dat ik die monitor niet veel eerder heb gekocht. |:(

Heb één negatief punt, het beeldscherm maakt een zwakke hoge toon die veranderd naarmate ik mijn cursor beweeg over verschillende kleuren op het scherm, hebben meer mensen daar last van?

Het is zo zacht dat het niet hinderlijk is maar het is er wel.

Ach had ik ook maar niet zoveel moeite moeten doen om mijn pc zo stil te krijgen :P
:o Een soortgelijk probleem had ik met mijn CRT (nu nog af en toe).. Als ik de cursor stil hield kwam er een hoge toon van af, bewoog ik: niets... Wat voor videokaart heb je als 'k vragen mag?
Ik heb m ook. Perfect ding. Ook 1 dode pixel. Helaas maar gelukkig zit ie linksboven in de hoek en niet voor mn neus.