Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

WD TV Live (2011) Review

TheMace75 1 juni 2014, laatste update op 30 augustus 2014, 1.207 views

WD TV Live (2011)

Geweldige media speler in deze prijs klasse !

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Indien goed ingesteld speelt hij alles en is snel

Minpunten

• Media speler goed instellen anders geen volledige ondersteuning

Geluidskwaliteit Score: 5
Deze gekocht, en staat hier thuis in combinatie met een Sonology DS214PLAY.
Werkt echt super goed, mooi klein, compact apparaat. Afstandsbediening is duidelijk, overzichtelijk, en fijn om vast te houden.

Klein minpuntje vond ik dat er geen ethernetkabel meegeleverd was, verder prima verpakt. Aansluiten gaat zeer gemakkelijk, en bij eerste opstart is het heel duidelijk wat je moet doen, en vraagt hij meteen of je de firmware wilt upgraden, wat je natuurlijk even moet doen (duurt eventjes, dus geduld)

Menu's zijn overzichtelijk en er zit een hoop mogelijkheden op. Ben je een echte film liefhebber moet je wel even de audio instellen, want standaard staat hij op alleen stereo afspelen. Je moet even ACC, Dolby Digital en DTS aanzetten, dan speelt hij ook dit af. (wel optisch aansluiten dan, of via HDMI op je versterker)

Daarnaast zou ik willen adviseren bij het eerste instellen, NIET voor media server te kiezen in het menu (DLNA/UPnP) want dan spelen veel HD films en DVD niet goed af (DVD speelt dan per VOB en niet de hele film, HD hebben veel films geen geluid, geen ondertitel, of beide niet, of spelen helemaal niet)

Stel je hem in als Windows Media server, speelt alles perfect ! Overal ondertitel, DTS geluid indien beschikbaar en je kunt de audio talen kiezen, verschillende ondertitel instellen, enz enz. Echt super !!! Maar als je dit niet weet en je stelt hem in als media server zoek je je rot want de helft speelt niet goed, en dat is erg frustrerend.

Dus...even goed instellen bij eerste installatie en een TOP ding..aanrader !!

Heb jij ook een WD TV Live (2011)?

Wat bedoel je precies met het "eerste instellen als Windows Media server"? Hoe doe je dit?
Als je hem in het menu instelt als media dan speelt hij als DLNA. Je TV of ander apparaat moet de juiste codes e.d. hebben om dan de film/muziek af te kunnen spelen. De MEESTE TV's (sommige wel) hebben niet alle codes aan boord waardoor hij vaak niet alles goed afspeelt. Als je hem als windows media instelt dan codeert de WD TV live en niet je TV waardoor je eigenlijk alles wel kunt afspelen.
Je bedoelt denk ik het selecteren van de inhoudsbron, dat scherm krijg je als je de tab videos opent. Daarna kan ik kiezen uit Lokale opslag, Mediaserver, Netwerk-share en online service. Als ik vervolgens Netwerk-share kies en daar mijn NAS selecteer kan ik DVD bestanden, ISO bestanden en mkv spelen en ondertitels selecteren etc.

Maar in ieder geval bedankt voor de tip, het werkt nu prima.

[Reactie gewijzigd door buran op 26 augustus 2014 20:08]

Yes die bedoelde ik !!