Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Philips CitiScape Uptown (Bruin) Review

bazookie_ 30 mei 2014, laatste update op 31 mei 2014, 677 views

Philips CitiScape Uptown (Bruin)

Pluspunten

• prijs / kwaliteit
  • bouwkwaliteit
  • geluidskwaliteit
  • inline pauzeknop en microfoon
  • draagcomfort
  • platte draad (vernestelt nagenoeg niet)

Minpunten

• niet inklapbaar (om makkelijker op te bergen)
  • connectie draad - koptelefoon ziet er wat goedkoop uit

Ik was op zoek naar een stijlvolle, goede koptelefoon van om en bij de 50. Reeds enkele maanden heb ik wat rond zitten kijken tot onlangs Coolblue een actie had waar ik de Philips CitiScape Uptown kon verkrijgen voor 50. Hierna ben ik wat gaan rondkijken op internet naar reviews en tests van deze koptelefoon. De reviews waren in de meeste gevallen erg lovend dit heeft me uiteindelijk overtuigd deze te kopen.

Mijn vroegere koptelefoon betrof een SONY MDR-XB500. Hoewel deze nog prima functioneerde heb ik deze aan mijn oma gegeven en ben op zoek gegaan naar een ietwat "stijlvollere" koptelefoon.

source:tweakers

source: Philips website

De geluidskwaliteit is geweldig voor het geld dat deze koptelefoon maar kost. Ik luister naar verschillende genres zoals bijv. house, hardstyle, drum & bass, dubstep en bij elk van deze genres kwam hij goed uit de bocht. De geluidskwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met sommige koptelefoons van veel meer geld, maar er is zeker niet over te klagen.

note: deze mening is slechts gebaseerd op vergelijking met koptelefoons van maximum 100

Lage tonen:

Deze zijn goed vertegenwoordigd, maar niet overheersend. Ook bij de "hardere" genres komt de bass goed tot zijn recht.

Midden- en hoge tonen

Alles komt goed tot zijn recht en je hebt niet echt het gevoel dat er iets ontbreekt.

Alle tonen zijn goed vertegenwoordigd en de bas is niet over vertegenwoordigd. De geluidskwaliteit is goed tot zeer goed te noemen voor het prijsklassement waarin deze koptelefoon zich bevindt.

foto's zijn clickable

Pro's
  • Ziet er erg mooi uit
  • De prijs / kwaliteit van deze koptelefoon is uitstekend
  • Het is een solide koptelefoon die degelijk aanvoelt
  • Dankzij de memory foam op de oorschelpen en padding aan de bovenkant is het erg comfortabel om deze gedurende lange tijd aan te houden
  • De inline microfoon en pauzeknop maakt het makkelijk om gesprekken te voeren zonder je smartphone te moeten uithalen
  • Dankzij de platte draad vernestelt deze (bijna) niet
  • Als de muziek speelt is er weinig van omgevingsgeluid te horen
Con's
  • De koptelefoon is niet inklapbaar en daarom wat moeilijker om mee te nemen in bv een rugzak
  • De connectie van de draad aan de koptelefoon ziet er wat goedkoop uit, rest is overigens wel dik in orde
50 is zowat het minimum dat je moet neertellen voor een beetje degelijke koptelefoon te hebben en Philips heeft met deze cityscape uptown een topproduct afgeleverd. Dus heb je rond de 50 euro te besteden aan een nieuwe koptelefoon dan is deze zeker een aanrader.

Indien u schrijffouten of dergelijke opvallen gelieve dit via een DM duidelijk te maken. Alvast bedankt ~ Bazookie_

Heb jij ook een Philips CitiScape Uptown (Bruin)?

Zeer mooie review!
Valt deze koptelefoon groot uit? Ik zit er over te twijfelen om deze te halen, maar aangezien ik niet zo'n groot hoofd heb, ben ik bang dat het zonde geld is.