Mede8er MED600X3D Review

goofer_nieuw 27 mei 2014, laatste update op 30 mei 2014, 1.474 views

Mede8er MED600X3D

Pluspunten

• Kwaliteit tv en geluid
  • Bouwkwaliteit
  • Simpel in gebruik
  • Snel en krachtig
  • Goede firmware support
  • Mede8er forum

Minpunten

• Spartaanse interface.
  • Zeer beperkte internet (browser / youtube) functionaliteit
  • Middelmatige afstandsbediening

Geluidskwaliteit Score: 5
De 600x3d is een simpele en fijne mediaplayer. Hij doet wat hij moet doen met verve, maar verder niets meer.

Eerste indruk
Ik gebruik de 600x3d als mediaplayer voor films en series vanaf mijn synology NAS. Dit werkt als een trein, zowel 2D als 3D. Hiervoor had ik een boxer box (nu op de slaapkamer) die de meeste content kon afspelen, maar een bluray niet trok. De mede8er heeft hier geen enkel probleem mee

Installatie
Ik had de 600x3d in ongeveer 10 minuten draaien. Uitpakken, aansluiten op tv via hdmim1.4 kabel, ethernet kabel en stroom. Daarna de NAS zoeken en shortcut maken en klaar is Kees. Kon direct kijken.

De firmware upgrade was iets omslachtiger. Ik moest de mede8er van v1 naar v2 upgraden voordat ik de laatste V3.0.4 erop kon zetten, dit kon alleen via een update dmv een USB key. Jammer dat dit niet direct kon.

Gebruik
De 600x3d is een fijn en snel apparaat in gebruik.Hij start veel sneller op dat de boxee boxe en is ook sneller met laden/bufferen van films. De interface is wellicht wat spartaans, maar daardoor niet minder doeltreffend, alhoewel de instellingen wel wat onoverzichtelijk is.

De jukebox functie werkt relatief goed. Als je alle films in een eigen folder zet kan de mede8er vrij snel scannen. De presentatie van de film informatie is netjes en overzichtelijk. Ook herkent de 600x3d de meeste films. Ik heb tot zover alleen nog gebruik gemaakt van de standaatd skin. Deze ziet er, zeker in vergelijking van de stock Boxee Box goed uit.

De afstandsbediening is wat ouderwets en minder fijn dan de boxee box remote, maar wel OK. Hij light niet echt elekker in de hand, is vrij fors en heeft veel te veel knoppen. Doet denken aan een jaren 80/90 afstandsbediening. Verder mis ik het qwerty toetsenbord van de boxee box AB. De back light is een handige feature voor in de avond. .

De overige functionaliteit als browser en youtube zijn echt zeer spartaans. Hiervoor kan ik beter de smarthub van mijn tv voor gebruiken. Of nog beter, mijn android tablet via miracast op de tv weergeven.

• Samsung f8000 55inch
  • synology 411 nas

Heb jij ook een Mede8er MED600X3D?