Watch_Dogs, PC (Windows) Review

pertoluk 26 mei 2014, 5.681 views

Watch_Dogs, PC (Windows)

Pluspunten

• open wereld
  • hacking!
  • veel skills

Minpunten

• combat lijkt wat te simpel

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Watch dogs is natuurlijk een titel waar velen onder ons al enige tijd naar uitkijken. Hij is dan ook al eens uitgesteld en de verwachtingen liggen dan ook hoog!

Het eerst wat mij opviel is hoe leuk het wel niet is om al die extra informatie te zien over iedereen die je ziet. Elke persoon toont zijn beroep, saldo en algemene status. Dingen zoals hij heeft schulden, ze heeft moeillijkheden met de huur te betalen , etc.

Soms kan je mensen hun telefoon hacken en kan je gesprekken afluisteren. Ook hier gaat het vaak over affaires, of misdaden enzo. Als het over een misdaad gaat dan kan je na het gesprek de plaats van de misdaad op je kaart laten komen om dan deze misdaad te voorkomen. Hierdoor krijg je experience en zal je skills kunnen unlocken. En er zijn wel wat skills! je hebt hacking, driving en combat.

Hacking is natuurlijk super ! want hierdoor kan je de verkeerslichten op groen zetten, paaltjes omhoog laten komen voor een roadblock en veel meer.

De combat is niet super. Het heeft meer weg van loop achter de boef aan en zodra je in range bent duw op F voor een takedown. Of je knalt hem gewoon overhoop :) die keuze is aan jou.

Het is voor mij leuk om in de game gewoon rond te lopen en te kijken wat iedereen doet en mensen te doen verschieten door een electriciteitskast te laten ontploffen.

Zeker een goede game!

Heb jij ook een Watch_Dogs, PC (Windows)?

Helemaal enthousiast heb ik de game vannacht laten downloaden via Uplay. Ik denk vanochtend lekker te kunnen spelen. Blijk ik om de 5 seconde een framdrop te krijgen.
Of ik de settings nu op Low, normal of high zet, ik heb bij elke setting 50 fps of hoger. Echter wel achter elkaar framedrops, zelfs op low, wat het onspeelbaar maakt.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Had hier ook wel wat over willen lezen in deze review eigenlijk

[Reactie gewijzigd door TouchPad op 27 mei 2014 11:54]

Hoeveel RAM heb je en welke videokaart?
Ik heb 8gb RAM en een MSI Twinfrozr GTX570 OC edition
Hmm. Wel raar dan. Aangezien het sowieso niet aan je RAM ligt.
Ja, vind het ook frappant aangezien ik (bijvoorbeeld) bf4 vrijwel maxed out kan. Even een patch afwachten dan maar.
Daar is ie weer, een gehaaste afgeraffelde review over een game die op de PC nog niet te spelen is. Time wasted..
Dat zeg je tegen de verkeerde denk ik, oordeel zelf:

productreview: Gainward GeForce GTX 570 1280MB Phantom review door millman

Ik ben meestal een week of 2 bezig met een review, en jij?

[Reactie gewijzigd door millman op 26 mei 2014 20:50]

Oke mijn exucces dan :) zeer mooie review btw! maar hij doet ook zijn best i gues:P
Waarom neg rep? Hij biedt gewoon zn excuses aan +1 van mij daarvoor. Zijn een hoop mensen die niet toegeven hoor, dat ze verkeerd zitten.

Overigens wel een ietwat snelle korte review die ook ("ook" zeg niet dat het perse zo is) zonder het spel ook maar te hebben te verzinnen is uit previews enz.

[Reactie gewijzigd door UNDEAD_DC op 26 mei 2014 22:10]

Achja ze moeten iets te doen hebben:) ik geef het teminsten toe! zijn genoeg die dat niet doen.
ik heb geen neg rep gegeven, (kan ik niet op eigen reacties) maar van mij verdien je respect als je toegeeft iets te snel geoordeeld te hebben ;)

Bij deze ;)
Ty Mooie review hoop dat er nog meer volgen van jou (millman)!
Het punt is dat de game is gerewiewd met een illegale versie, zonder de online functies die een tof onderdeel in het spel vormen. Van een gedegen review kan dan al geen sprake zijn. Daarnaast ben ik niet heilig en heb ik de game ook al gespeeld en zijn de opdrachten en missies behoorlijk divers. Ergens tussen deus ex en gta.. kan toch niet verkeerd zijn?
Zoals ik eerder al zei heeft deze persoon waarschijnlijk ook naar previews enz gekeken en aan de hand daarvan een review in elkaar geflanst.

Of een illegale versie van de game, wat is eigenlijk het ergste van de 2? Doen alsof of illegale game en daarover reviewen?
Doen alsof. Al speel je de illigale versie heb je tenminste nog een stuk van het spel gespeeld en weet hoe het spel 'voelt'.
Je kan je afvragen of een drie jaar oude review ook niet in de categorie 'geen review' schrijven valt.
Toch knap dat je hem al hebt.
heel misschien is ie al te downloaden? Is maar een gokje hoor ;)
Je kan hem al downloaden, mar de key werkt pas op 27-5 :)
Hij zal wel betalen met de gratis bitcoin miner haha :P
hij staat al wel op de tpb. Zelfs in de gestripte versie nog 43 Gb groot :). Ik ga hem morgen wel halen, zo dure game is dit ook alweer niet. Heel wat anders als CoD die 70 euro kodt voor een game die hetzelfde is als de vorige ;)
Ik speel m al sinds 2 dagen en hij is maar 14 GB, spotnet heet zo iets ;)
Ik ben hem nu (legaal) aan het downloaden bij Ubisoft. Hij is 14.2 Gb groot.. De file op TPB is dus weer zo'n antikraak file die je tegenwoordig vaak ziet om illegaal downloaden te ontmoedigen. Ik heb er 37 Euro voor betaald en dit lijkt mij een prima prijs om ook de online versie te kunnen spelen en niet te hoeven klooien voor patches. Nog een uurtje wachten.. Ben benieuwd!!!
Nope, ik kon gister op uplay de game al downloaden EN spelen. Ik heb act I er al op zitten, zeker een game om aan te bevelen. Wel vreemd dat je een game kan spelen op het drm van ubisoft terwijl de game nog niet uit is.
Er zijn 15 winkels in de PW die hem al hebben, wat mag daar knap aan zijn?
Omdat de officiele release nog niet geweest is vandaar ;)
Ik heb even zitten zoeken, maar hij is idd pas op de 27-5 te leveren/activeren. Graag uitleg van de reviewer: waar hetb je deze game vandaan?
Als je een review schrijft, doe dan de moeite om een fatsoenlijke review te schrijven.
De physics in het spel mochten veel beter. Schijnt dat GTA 4 met zijn physics beter is. Hier een voorbeeld ervan
Kleine tip: zet aim assist op Minimal in de settings, dit be´nvloed blijkbaar de besturing van auto's

Heb verder nog een aantal andere kleine tweaks gedaan, zoals:
  • Muis Acceleratie uitgezet en 100% sensivity
  • Een shortcut naar de game aangemaakt met -disablepagefilecheck als commandline
  • DeferredFxQuality="console" naar DeferredFxQuality="pc" veranderd in GamerProfile.xml
  • GPU Render Ahead limit op 1 geforceerd
  • RenderRain="1" in GamerProfile.xml
  • Threaded Optimization ON en 16x Anisotrophic Filtering in Nvidia Control Panel
  • UPlay op offline mode en ingame overlay uit om crashes/BSOD's en random PC freezes te voorkomen.
Bronnen:

Heb zelf ook nog FXAA en SweetFX in gebruik, voor SweetFX is de 64bit versie nodig van Boulotaur2024, dit gaat echter crashen wanneer FRAPS actief is voordat het spel is opgestart.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 31 mei 2014 03:01]

Het jammere is dat ik ook gewoon online wil spelen. Echter vind ik de hele snele DLC echt een faal. Eerst de game goed op order hebben en dan pas een DLC uitbrengen. Jammer ubisoft.

Bedankt voor de info!
Ik ga het proberen!

[Reactie gewijzigd door Chozx op 5 juni 2014 19:40]

Dat is inderdaad best wel dom, dit doen meerdere developers hedendaags maar het is geen goede trend.

Daarbij heeft Ubisoft het nogal bont gemaakt met de hoeveelheid soorten pre order versies er waren: https://i.imgur.com/XzHizrQ.jpg

Online zal denk ik nu nogal problematisch worden, heb trouwens zelfs vernomen als er meerdere internet adapters zijn ingeschakeld dat de multiplayer vertikt te werken.

Er is ook een configurator tool uitgebracht om de GamerProfile.xml aan te passen met een interface, ik heb zelf blijkbaar over het hoofd gezien dat PostFxQuality="high" ook op ultra kan staan door dit tooltje.

Link:
Direct Download:

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 5 juni 2014 20:09]

Bedankt voor de info man! <3
Inderdaad een erg simpele review.
Misschien dat je hem even meer moet gaan spelen en hem dan gaan beoordelen?
Want hier heeft eigenlijk niemand iets aan.

[Reactie gewijzigd door Loosie op 27 mei 2014 12:21]

ik kon al spelen op 26-05-14 via Uplay
Zoals bovenstaande reacties, inderdaad erg simpel. Ik vind dit soort 'overhaasten' van het 'schrijven van' er jammer. Het totale oordeel: een zeer goede game, tja? Na het leven van deze review heb ik uiteindelijk nog meer vraagtekens, en dat is toch niet de bedoeling van een review :)?

Hopelijk pas- vul je de review aan met een beter totaalbeeld.
Knap? Bij verschillende mensen was hij al te koop voor de PlayStation, XBOX & PC...