Goat Simulator, PC (Windows) Review

AW_Bos 26 mei 2014, laatste update op 26 mei 2014, 813 views

Goat Simulator, PC (Windows)

Pluspunten

• Vrij rondrennen
  • Leuke grappen, zoals een vuurpijl, een tong om objecten mee te te kunnen spelen
  • Goede muziek.
  • Verborgen grappen in de wereld. Zoals je eigen kasteel waar andere geiten je dienaars zijn

Minpunten

• Te veel glitches in het spel, je kan soms in muren vast zitten of door de grond zakken.
  • De geit klimt wel erg raar een trap of
  • Geen AI van de omgeving. Mensen rennen niet echt logisch weg en staan voornamelijk vaak stil
  • Achievements behalen duren te lang.

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 1
Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 3
Rond 1 april op de kalender hoorde ik het nieuws over Goat Simulator. Als eerste dacht ik aan een 1-april grap, maar niets was minder waar, het spel bestond echt! Het is via Steam te downloaden voor een tientje.

Omdat ik toch in een dolle en melige bui was besloot ik het eens te proberen. En het leuke is dat je een redelijk map hebt waarin je als een geit rond kan rennen, en een hoop ellende kan veroorzaken. Echter ontbreekt er een storyline zodat je maar een beetje aan moet klooien, waardoor je toch na verloop van tijd uitgekeken bent omdat je niet echt weet wat je moet doen.

Er zijn weliswaar ook achievements die je moet halen, maar daar zit op een gegeven moment een vrij grote stap tussen waarbij je uiteindelijk heel lang moet spelen om een zo groot mogelijk aantal punten te halen. Die zullen er op snelle wijze mogelijk wel zijn, maar hoe je dat doet, dat mag je zelf ontdekken.

Na een uurtje verveelt het een behoorlijk als je alles hebt ontdekt. Als er meer was dan achievements, zoals meerdere maps die je makkelijker kon unlocken, dan was het zeker leuker geweest. Maar ja, het blijft low-budget, en verder een -op korte duur verslavende- game die in korte tijd is ontwikkeld, en dat is wel erg knap gedaan :).

De muziek is verder wel goed, maar verveelt wel na een kwartiertje aan te hebben gehoord.

Heb jij ook een Goat Simulator, PC (Windows)?

Het hele spel is gemaakt als een sandbox-game waar ze expliciet alle niet-brekende bugs niet hebben opgelost omdat ze "leuk" zouden zijn. Sommige bugs zijn hilarisch en sommige zijn irritant, maar verder is het wel een beetje het doel van het spel.

Op hun website leggen ze ook uit wat ze ermee willen bereiken en dat is vooral dat je een hoop rotzooi maakt als een geit. Meer niet :P

Leuk spel voor eventjes, alhoewel ik niet zeker ben of hij 10 euro waard is. Naar mijn mening was dit zo'n "Betaal 3 euro, heb een uurtje fun en klaar"-game.