Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHP9500 (Zwart) Review

toeschouwer 24 mei 2014, laatste update op 24 mei 2014, 1.537 views

Philips SHP9500 (Zwart)

Pluspunten

• details in laag, midden en hoog zoals de maker van wat je luistert het bedoeld heeft.
  • zit heerlijk!
  • gebruikte stof ademt zeer goed, geen kleffe oortjes zelfs niet na vele vele uren.
  • natuurgetrouw; zeer ruimtelijk geluid, stereo komt nu echt helemaal tot zn recht.

Minpunten

• karige uitrusting, geen extras in de doos behalve de koptelefoon en het snoer.
  • natuurgetrouw; velen zullen hem zo out of the box een gebrek aan lage tonen toekennen.

Heb ooit een Philips SHP 1000 'matchline' gehad en daarna een SHP9000 'cineos' ( deze waren identiek )
Een prachtig geluid van laag tot hoog, zeer zuiver. Ideaal voor het afmixen van je muziek , of als HiFi koptelefoon.
Helaas zijn deze niet meer te krijgen.
Sinds dit jaar is philips met de shp9500 op de proppen gekomen, deze heeft ook als mijn vorige philipsen een vented 50mm driver.

waar de vorige 5 -40.000khz deden doet deze 'slechts' 12-35.000 khz maar het geluid is bijna net zo perfect als de vorigen.

Wat vooral opvalt is het draagcomfort. hij ziet er wat lomp uit op de fotos maar in het echt is ie best compact en zit echt geweldig. uren dragen is totaal geen probleem je voelt hem niet.

voor de zware bass liefhebbers is het waarschiijnlijk niets,
de bass en diepte is er wel, maar veel geraffineerder.
het is in het algemeen bekend dat men met een zuivere koptelefoon wat gebrek aan diepe tonen heeft

laat je niet afschrikken door het merk, en staar je niet blind op een sennheiser of een akg o.i.d.
aanrader voor de hifi liefhebber, of om je zelfgemaakte muziek mee af te mixen

Bouwkwaliteit:
tja, 95 euro uitgeven wat moet je dan verwachten ?
hij zit zeker wel degelijk en goed in elkaar maar het plastic zelf voelt wat goedkoop aan, en ik ben bang dat deze koptelefoon na een jaar of 2 dagelijks gebruik een rammelbak wordt, eigenlijk net zoals mijn vorige philips exemplaren.

• pc's met ALC 892 en ALC 1150 audio
  • pioneer vsx c550 versterker

Heb jij ook een Philips SHP9500 (Zwart)?

En na ongeveer een jaar, wat vind je er nu van?
Ben zelf ge´nteresseerd omdat ik er een voor 50 dollar kan kopen (nieuw) :)
das wel een juiste prijs. Qua degelijkheid valt ie me reuze mee , het piept en rammelt niet.
de kabel ben ik inmiddels wel een 50x opgestaan met een stoelpoot en 100 kg maar niks aan de hand.

ik gebruik hem toch elke dag. ik ben me wel steeds meer gaan storen aan de vlakke bass. ik heb n.l.laatst mijn oude, in 2-en gebroken SHP 1000 weer eens geprobeerd en die is toch wel een stuk beter qua laag (en hoog)

moet zeggen dat het draagcomfort er voor zorgt dat ik nog niet voor een nieuwe heb gekeken.

[Reactie gewijzigd door toeschouwer op 22 maart 2015 12:00]

Mooi om te horen, ik hou namelijk niet van hele erge bass en als ik het toch te weinig vind EQ ik het wel. Draagcomfort is wel belangrijk, maar dat zit dus wel goed ;)
Bedankt voor de reactie