×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

WD Elements Portable USB 3.0 2TB Zwart - Reviews

WD Elements Portable USB 3.0 2TB Zwart Review

ewoudk 24 mei 2014, laatste update op 11 januari 2015, 4.546 views

WD Elements Portable USB 3.0 2TB Zwart

Fijn betrouwbaar klein schijfje, had nog wat sneller mogen zijn.

Pluspunten

• Simpel / strak design.
  • Maakt minder geluid dan mn pc en laptop, dus heb hem zelf nog geen geluid horen maken.
  • Geen voeding nodig, scheelt weer met meenemen.
  • Klein.
  • Heerlijk licht.
  • Prijs.

Minpunten

• Zou sneller kunnen zijn.

Mobiliteit Score: 5
Fijn, strak ontworpen harddiskje, gekocht om van oude externe eSata werkschijf te vervangen. Was nogal een bakbeest, met een eigen voeding, dus was wel aan wat nieuws toe. Deze neem ik namelijk elke dag mee van mn kantoor naar huis. En als er veel werk is verzet draai ik daar meteen een backup.

Hij is net wat sneller, verschillende disk mark test scoorde hij gemiddeld tussen de 100 en 90 mb/s op verschillende pc's. De eSata bleef hangen rond de 70 mb/s.

Mijn andere exerne HD is een Porche design ding van Lacie, en die red gemiddeld 150mb/s.

Weet niet waar het aan ligt dat deze iets langerzamer is.

Heb hem net 3 dagen in gebruik dus kan nog niks zeggen over de betrouwbaarheid, misschien update ik deze review later nog wel.

UPDATE: 11-1-2015
Ik heb de schijf nu zo'n 8 maanden in gebruik en heb er nog geen problemen mee gehad.
Hij gaat elke dag in mn tas mee naar kantoor en weer mee terug, al mijn werk (ik ben fotograaf) komt er op te terecht.
En ik draai aan het einde van elke dag en na het importeren van een fotoopdracht altijd een backup.

Ik heb er wel een paar weken geleden een langere usb3 kabel voor gekocht, zodat ik thuis op de laptop kan werken en de schijf in mn raamkozijn kan leggen. De bijgeleverde is iets van 40/50cm lang,

Snelheid is nog steeds prima!

Fijn schijfje dus

Heb jij ook een WD Elements Portable USB 3.0 2TB Zwart?

Nadeel is dat de USB direct op de print zit. Je kunt deze schijf dus nooit via SATA aansluiten.

Ik weet niet of de nieuwste Seagates de SATA ook weglaten. Deze niet: http://forums.macrumors.c...p?p=18856914&postcount=56
Dat wist ik niet! Is minder handig idd mocht de usb stuk gaan dan kan je hem dus niet dr uitslopen en met sata aansluiten.

Is dit niet heel vaak het geval met kleine usb 3 schijven? Ik heb zelf geen idee...
Ewoud,

is er nog een update mbt betrouwbaarheid en langer termijn gebruiksgemak?

Ik denk er over deze schijf te gaan gebruiken aan mijn router als "NAS" en vraag me af of deze daar goed geschikt voor is?
Beste Revolt,
Ik update mn review wel even!
Groetjes,

Ewoud