WD Elements Portable USB 3.0 2TB Zwart - Reviews

WD Elements Portable USB 3.0 2TB Zwart Review

ewoudk 24 mei 2014, laatste update op 11 januari 2015, 4.533 views

WD Elements Portable USB 3.0 2TB Zwart

Fijn betrouwbaar klein schijfje, had nog wat sneller mogen zijn.

Pluspunten

• Simpel / strak design.
  • Maakt minder geluid dan mn pc en laptop, dus heb hem zelf nog geen geluid horen maken.
  • Geen voeding nodig, scheelt weer met meenemen.
  • Klein.
  • Heerlijk licht.
  • Prijs.

Minpunten

• Zou sneller kunnen zijn.

Mobiliteit Score: 5
Fijn, strak ontworpen harddiskje, gekocht om van oude externe eSata werkschijf te vervangen. Was nogal een bakbeest, met een eigen voeding, dus was wel aan wat nieuws toe. Deze neem ik namelijk elke dag mee van mn kantoor naar huis. En als er veel werk is verzet draai ik daar meteen een backup.

Hij is net wat sneller, verschillende disk mark test scoorde hij gemiddeld tussen de 100 en 90 mb/s op verschillende pc's. De eSata bleef hangen rond de 70 mb/s.

Mijn andere exerne HD is een Porche design ding van Lacie, en die red gemiddeld 150mb/s.

Weet niet waar het aan ligt dat deze iets langerzamer is.

Heb hem net 3 dagen in gebruik dus kan nog niks zeggen over de betrouwbaarheid, misschien update ik deze review later nog wel.

UPDATE: 11-1-2015
Ik heb de schijf nu zo'n 8 maanden in gebruik en heb er nog geen problemen mee gehad.
Hij gaat elke dag in mn tas mee naar kantoor en weer mee terug, al mijn werk (ik ben fotograaf) komt er op te terecht.
En ik draai aan het einde van elke dag en na het importeren van een fotoopdracht altijd een backup.

Ik heb er wel een paar weken geleden een langere usb3 kabel voor gekocht, zodat ik thuis op de laptop kan werken en de schijf in mn raamkozijn kan leggen. De bijgeleverde is iets van 40/50cm lang,

Snelheid is nog steeds prima!

Fijn schijfje dus

Heb jij ook een WD Elements Portable USB 3.0 2TB Zwart?