Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) Review

Canule 23 mei 2014, laatste update op 14 juni 2014, 372 views

Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• De vlakke toetsen bieden (mij) een vlottere invoer.
  • Strakke vormgeving
  • Leuk dat de toetsen verlicht zijn

Minpunten

• het ziet er naar uit dat er maar 4 toetsaanslagen tegelijk, dan wel wel niet in een bepaald tijdsbestek mogelijk zijn (minder geschikt voor games indien men last heeft van plak vingers)
  • Kan bijzonder slecht tegen vloeistof incidenten, zoals de oldschool t.b's dat konden

Een een erg aangenaam toetsenbord om mee te typen.
Een lekkere ondiepe aanslag, om over de plank heen te kunnen schuiven
Dit is uiteraard een persoonlijk mening, heeft verder niemand wat aan, anderen believen een diepe aanslag e.d .

Ik had na een 3 tal maanden er een 2e bij gehaald gezien ik veelal met 2 systemen schakelloze invoer wens, om er vervolgens achter te komen dat er een te bepekte gelijktijdige toets aanslag mogelijk is en deze plank miniem vocht afweert, ter bescherming elektronica.

#2 heeft ook al kuren.
De spatie balk weigert zo nu en dan vanuit de linker hoek(mijn meest gebruike aanslag punt).
Los van de bouw kwaliteit blijft het gewoon een fijn toeterbond

Aangezien ik hier een defecte heb liggen, wat service informatie.

De toetsen zijn er omhoog voorzichtig uit te trekken(met 4 u-vormige klemmen in het tussen kruis geklikt)
Terug te plaatsen door eerst 1 zijde vast te klikken aan het kruis, vervolgens de toets aan te drukken(gezien dat in de laagstand de spanwijdte tot bevestiging pas zal zijn gerealiseerd).
Mocht je hem niet open krijgen in een poging te laten drogen aan de waslijn, er zitten een aantal schroeven verborgen onder de stikkers.

Heb jij ook een Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)?

Mooie review,

Vraagje; Met maximaal 4 toetsaanslagen kan ik bijvoorbeeld prima FPS games mee spelen.
Waarmee zou het niet goed gaan?
Het komt wel eens voor dat ik in alle ophef, met Shift+W vast overschakel van A naar D(dusl A&D tegelijk indruk) spring en van gun wil switchen. 1 van die acties gaat dan niet gebeuren :D

[Reactie gewijzigd door Canule op 24 mei 2014 09:59]

Persoonlijk is mijn ervaring dat dit toetsenbord uitstekend vocht afweert :)

Er is reeds 2 keer een glas water op omgevallen, 1 keer +/- 200ml dat volledig over het toetsenbord ging. Uitgetrokken, omgekeerd op de verwarming gelegd. Toen ik het toetsenbord terug probeerde bleven er in eerste instantie toetsen hangen, paar weken laten liggen & toen was ie miraculeus verrezen :)
Zul je net zien, schrijf je een reviewtje over een incident dik een jaar geleden gebeurt er dit:
Volledig in de ban van een topic op Tweakers, mijn -half volle glas omgestoten....
Heb hem een week laten drogen maar,
"Nummer *12 4is 4inm4iddels /o
/oNz+/om g/omed als /oeverleden. "
Nummer 2 is inmiddels ook zo goed als overleden.
( Ik heb zo wel een mooie Logitech encryptie voor een sterk wachtwoord @ nieuwe accounts met die dubbele of andere toetsaanslagen :9 )

Dus het hele (weerstand's matrix?) netwerk ligt nu op zijn gat, door een minimaal vloeistof rond Ctr Shift en |\ en Z.
De letter "K" = F5 en "F5" = zowel K als F5 .
Licht sterkte is nu zowel Mute asl lichtsterkte en "Volume -" is zowel Volume - als ook Mute
etc..

Nu maar even mijn oude onverwoestbare Logitech Elite Internet keyboard naast gehangen
(met de dwars liggende F-Lock functie @ boot e.d.), na deze even in een emmer sop te hebben gegooid(afgezien van controller print).

Hopelijk wil de illuminated nog herstellen.

[Reactie gewijzigd door Canule op 14 juni 2014 22:27]

Door dit toetsenbord heb ik geleerd om altijd eerst sprint (shift) los te laten alvorens op spatie te drukken om te springen. In spellen zoals BF4 en Titanfall om maar een paar titels van dit moment te noemen kun je anders niet spelen zoals je gewend bent. Ik kwam vanaf een toestenbord wat wel gewoon meerdere toetsen tegelijk kon en liep eigenlijk vrijwel direct tegen het probleem aan. Inmiddels is het dus soort van opgelost, door het aanleren van het loslaten van de spatiebalk. Snap niet waarom ze zo'n keuze hebben gemaakt bij dit toetsenbord, gezien het verder een zeer leuk toetsenbord is voor de prijs.
Vocht en elektronica zijn nooit dikke vrienden geweest. Water is meestal nog iets onschuldiger dan pikkerige limonade (cola). In het verleden wel eens een toetsenbord dat daar kennis mee had gemaakt moeten schoonmaken en dit is een geduldig en tijdrovend werkje. Ik zie dat de prijzen de laatste weken alweer omhoog zijn gegaan. Dit zal wel met de dollarkoers hebben te maken en je ziet dit bij veel producten.

Uit ervaring moet ik zeggen dat dit een heerlijk toetsenbord is met zijn backlights en een vlakke lay-out. Prijs/kwaliteit is voldoende en hoe lang je er plezier aan kunt beleven zal de toekomst ons leren. Met de bijgeleverde software kun je alle programma-toetsen naar eigen smaak aanpassen en eventueel kun je de primaire F-toetsen swappen met de programma-toetsen. Hierdoor (als je dit makkelijk vindt) de FN-toets niet meer hoeft worden ingedrukt bij b.v. het controleren van e-mail, maar je simpel op de enveloppe-toets kunt drukken.

Natuurlijk is voor Gamers een mechanisch toetsenbord een betere keuze, maar dan heb je het over heel andere prijzen. Voor mij is dit toetsenbord vooral heerlijk voor veel typewerk in de avond-uren als de duisternis langzaam invalt. Gezien ik niet blind type helpt de verlichting mij om snel en foutloos gebruik te kunnen blijven maken van mijn toetsenbord. (erg handig!) Dat meer mensen dit vinden is te zien aan het grote aantal toetsenborden met led verlichting die op de markt komen, in de mooiste kleuren. Als klap op de vuurpijl komt Corsair met toetsenborden die RGB led-verlichting hebben, die per toets een andere kleur kan worden gegeven. Toetsenborden zien eindelijk het licht, lijkt een trend te worden! :)
Het probleem van dit toetsenbord i.c.m. lompheid met betrekking tot vocht, zit hem in de rubberen mat die niet volledig door loopt over de gehele plank(bij elke toets een vierkante opening), wat je bij de klasieke toetsenborden wel ziet.

[Reactie gewijzigd door Canule op 14 juni 2014 22:35]