Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Red switches - Bekijk alle specificaties

CM Storm Quickfire Rapid (red switch) Review

kornelisjann 23 mei 2014, laatste update op 23 mei 2014, 245 views

CM Storm Quickfire Rapid (red switch)

Pluspunten

• TKL, geen numpad dus compacter
  • Lekker zwaar en stevig toetsenbord
  • Toetsen zijn van prima kwaliteit
  • WLock
  • Relatief goedkoop voor zijn klasse
  • Semi-backlit; alleen verlicht op bepaalde toetsen (CL, WLock en ScrLock)
  • Geen gezeik met drivers, werkt gelijk

Minpunten

• De kabel die meegeleverd wordt, is niet een kabel die ik in de winkel zou aanschaffen. Het is dik en buigt moeizaam, maar je hebt er verder geen last van.
  • De casing voelt enigszins fragiel aan door de zachte 'lak' aan de buitenkant, maar deze gaat desondanks gewoon goed mee.
  • De FN toetsen zijn niet allemaal met n hand te bedienen. Ik gebruik voornamelijk mijn laptop en ben gewend dat ik de FN toetsen met mijn rechter hand allemaal kan bedienen, maar hier moet je f grotere handen voor hebben f je linkerhand van het linkerdeel van het toetsenbord migreren naar de bovenrij. Geldt enkel voor media-toetsen (play/stop/RW/FW)

Over het algemeen is dit een zeer fijn toetsenbord voor gaming, maar als je er eenmaal aan bent gewend kan je er ook vrij snel mee typen (evenals met de andere switches). De reden van aankoop zijn de rode switches die erin zitten, ook heeft het een fijne layout.
Verder ben ik er vrij tevreden mee en raad ik dit toetsenbord aan voor zij die snel toetsen achter elkaar moeten tikken, of toe zijn aan een zeer lichte aanslag. Ziet er mooi uit en ook lekker zwaar, goede kwaliteit en denk dat deze nog zeker een tijdje mee zal gaan.

Wat mij opviel bij aanschaf was dat er een rode onderkant op zit (dus als je van boven naar kijkt), dat geeft de illusie dat de toetsen ver uitelkaar zitten. Dit ziet er stijlvol uit, maar brengt het vuil beter in zicht.
Het lettertype dat is gebruikt op de meegeleverde toestsen is vrij gestijld. Ze zijn wel goed af te lezen, maar iemand die naast je staat en geen benul heeft van toetsenborden zal soms eens vragen "wat voor toets dat is".

Ik raad dit toetsenbord aan omdat je in deze prijsklasse simpelweg geen beter toetsenbord kunt vinden (naar mijn weten), en de pluspunten die ik hierboven heb opgesommeerd dragen hier wat aan bij.

Heb jij ook een CM Storm Quickfire Rapid (red switch)?