MS-Tech CI-70 (60 watt voeding) Review

noes 21 mei 2014, 927 views

MS-Tech CI-70 (60 watt voeding)

Pluspunten

• Mooi
  • Prijs/kwaliteit
  • Zeer compact
  • Incl voeding
  • Stevig

Minpunten

• Felle led
  • Érg krappe aansluiting cover, waardoor deze niet altijd makkelijk sluit
  • Weinig inbouwruimte

Ik houd het kort om mijn scores toe te lichten:
  • Algemeen: ik vind het apparaatje er mooi uitzien, prijs was schappelijk. Past dus bij mijn behoefte en scoort dus 5 puntjes
  • Bouwkwaliteit: mooier dan ik had verwacht, gezien de vele plastic behuizingen die MS-Tech maakt had ik een dunner metalen gevalletje verwacht. Tegendeel is waar: het metaal is dik en stevig, netjes ingepakt en mooi.
  • Inbouwmogelijkheden: geen externe drives, 1x 2.5" HDD/SSD en 1x Mini-itx moederbord met een lage cooler. Pluspuntje: de SSD/HDD cradle is op meerdere plekken te monteren, zodat je een efficiente indeling kan maken tbv kabels of koeler.
  • Koeling: draai m nu volledig passief, en dat gaat goed door een rooster recht boven de CPU. Eventueel kunnen er twee 4/5cm fans worden geplaatst. Is aan de krappe kant bij een i5/7/Phenom systeem, mocht je die zo compact willen bouwen.
  • Vormgeving: mooi, nog mooier dan op t plaatje. Wel een felle blauwe LED indien hij aanstaat, daar ben ik minder fan van.
  • Installatiegemak: twee minpuntjes: de cover wil niet altijd lekker passen (zit gewoon erg strak), en de I/O cover zit losjes. Die laatste kan je een beetje buigen, dat ie voldoende geklemd zit om te blijven zitten tijdens het positioneren van het moederbord
  • Modbaarheid: geen mening, want in zo'n compact kastje heb je die eigenlijk niet. Of beter: niet dat ik zien kan. Ook geen behoefte aan, dus vond het niet eerlijk hier een 'slecht' op te geven
  • Voeding: kan ik niet testen. Hij doet het.

Heb jij ook een MS-Tech CI-70 (60 watt voeding)?

welk moederbord heb je gebruik als ik vrargen mag?
MSI moederbordje voor het AMD A1 platform. CPU heb ik passief gemaakt mbv een phenom koeler en een tie-wrap. Eventueel zijn er ook Celeron bordjes, die zijn standaard passief.