Wolfenstein: The New Order, PC (Windows) Review

dilan 21 mei 2014, laatste update op 16 juni 2014, 1.129 views

Wolfenstein: The New Order, PC (Windows)

Pluspunten

• Prima graphics en geluid
  • Goed uitgekiend verhaal
  • Veel actie en geweld voor de liefhebber
  • Prima prijs

Minpunten

• Enkele bugs en stabiliteits- issues
  • Geen multiplayer

Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Stabiliteit Score: 3
Wolfenstein: The new Order

De aanschaf
Ik heb de game bij MyCom gepreorderd voor een redelijke prijs van 39,99 en ik ontving hem zaterdag 17 mei al in de brievenbus. Aangezien de game de 20e pas officieel uitkwam heb ik hem voor de 20e alvast gepreload. 40 GB binnenhalen duurt natuurlijk ook wel even, dit is hoeveel wolfenstein the new order nodig heeft.

Eerste indruk
Gisteren (20 mei) kan ik dan eindelijk wolfenstein voor het eerst opstarten, prima eerste indruk en zodra je in het menu komt is alles ook vrij overzichtelijk.

Instellen
Wel is het aan te raden om, voordat je een nieuwe campaign opstart om de instellingen naar wens in te stellen. Ik heb zelf de HD7970 dus ik heb de graphics wat omhoog geschroefd en omdat ik subtitles wel handig vindt deze ook aangezet.

Een nieuwe campaign opstarten
Je begint als een USA soldaat die het kanon bedient in een aanvalsvliegtuig.
Het gaat gelijk al mis en aangezien je met z'n 2en in het hele vliegtuig zit ben jij degene die de eerste mankementen zal moeten oplossen.

Meteen merk ik al dat het af en toe niet helemaal 100% duidelijk is wat je nou eigenlijk precies moet doen en waar je nou precies heen moet. Een aantal instellingen aangepast en naarmate het verhaal vorderde werd dit wel steeds meer duidelijk.

Stabiliteit
Ik heb zelf enkele reviews gezien waarin mensen zeggen dat de game door bugs bijna onspeelbaar zou zijn. Afgezien van 1 bug waarbij ik in de vloer van een vliegtuig spawnde heb ik hier zelf niet al te veel last van gehad.

Beeld
De game ziet er verder prima uit qua graphics, heb hier niks over te klagen.

Geluid
Het geluid is ook prima, geen negatieve of positieve punten.

Gameplay
Het verhaal is verder prima, jij (de hoofdpersoon) hebt een bloedhekel aan nazis die in dit verhaal de wereld in bezit hebben en daarom ga jij het verzet bij elkaar verzamelen.

Als je op zoek bent naar een game waarin je veel actie hebt en lekker los kunt gaan ben je bij Wolfenstein aan het juiste adres.

• 1 TB HDD
  • 64 GB SSD
  • 8 GB intern geheugen
  • ASUS HD 7970
  • Intel core i7 2700k

Heb jij ook een Wolfenstein: The New Order, PC (Windows)?

Het geluid vond ik juist kut. Als ze aan het praten waren moest ik mijn boxen vet hard zetten om te horen wat ze zijden.
Check in de game settings of de audio wel op de juiste kanalen staat.
Zit alleen een master volume knop bij...
Hmm,

Niet onaardig. Maar toen je het kocht wist je toch dat het geen Multiplayer was, dus die opmerking mee te nemen als een minpunt lijkt mij overdo!
Zo zou je het inderdaad kunnen bekijken, maar je kan natuurlijk alsnog zeggen dat het een minpuntje blijft, ik heb het ook bijna niet laten meewegen.
Op dit moment ervaar ik super lage fps met zelf de laagste instellingen. Ik denk dat het niet lang duurt voordat de eerste patch uitkomt voor een spel die pas 2 dagen oud is.

Overigens vind ik het wel raar dat een spel 40 gig is. dat gaat niet de goede kant op.
Welke specs heeft je pc?
Vroeger waren games enkele megabytes, toen was 1 gigabyte al enorm veel voor een game.
Wat is er vreemd aan 40GB?
Vroeger stond iets op een Double Density floppy van 720KB en waren de HDD 20MB groot?
Omdat een game zoals Metro 2033 nog mooier eruit ziet maar ongeveer 5GB gebruikt.