HP Pavilion dv5-1160ed (FT151EA) Review

HP Pavilion dv5-1160ed (FT151EA)

Pluspunten

• Goede videokaart
  • Veel geheugen (helaas maar 3GB bruikbaar met 32bit OS)
  • Grote hardeschijf (320GB)
  • HDMI aansluiting
  • eSata aansluiting
  • Wireless N standaard.
  • Prijs, hij is niet superduur (859 heb ik ervoor betaald)

Minpunten

• Kleuren van LED's verschillen. Niet alle witte LED's zijn echt "wit" Die van het volumebalkje zijn wit met een paarse gloed.
  • DVD laatje gaat moeilijk open. Als je het knopje indrukt, druk je het laatje ook een beetje mee naar binnen, waardoor het nogal moeilijk is om op het knopje te drukken.
  • Laptop gebruikt een nieuwer type voedingsaansluiting, hierdoor is hij niet compatible met mijn autolader van conrad.
  • Kleuren van het scherm zijn niet helemaal natuurgetrouw, misschien valt dit nog wat aan te passen met behulp van het Nvidia controlpanel (gamma, contrast e.d. kun je daar aanpassen) maar ik vind het moeilijk om dit zo op het blote oog te doen.
  • Hoeveelheid crap die erop staat als je hem koopt. Ik heb direct een schone install gedaan, omdat de laptop langzaam was met alle voorgeinstalleerde zooi.
  • Geen vergrendeling op de klep, je kunt het scherm dus zo open doen, het zit niet vergrendeld

Heb deze laptop afgelopen week besteld, was snel binnen.

Toen ik hem uit de doos haalde en hem aanzette moest ik eerst mijn naam e.d. invoeren (mini setup van Vista).

Toen ging hij verder met opstarten, maar het duurde allemaal wel erg lang. Toen ik eindelijk (na 15min) op het bureaublad was zag ik dat er allemaal crap opstond, zoals AOL toolbar, gratis HP games, Norton probeerversie en nog meer van dat soort meuk.

Ik heb wat opgeschoond, maar de laptop bleef aardig langzaam voor mijn gevoel.

Ik heb nog wat verder gespeeld met de laptop, maar een uur later zat er al een Vista installatie DVD in, omdat ik gewoon een schone installatie wou.

Na een halfuurtje snorren was hij klaar met Vista installeren en kon ik eindelijk genieten van een snelle notebook.

Ik heb gelijk wat games erop gezet om te testen, dit waren de resultaten:
CoD5 25FPS gemiddeld (dit met settings best wel hoog)
GTA IV (alles op low, 1024 resolutie) benchmark gedraaid in spel (met die scootertjes) > 29,30FPS

Ik heb er ook nog NFS Most Wanted op gezet, en die kon ik gewoon volledig opengooien (resolutie kon max op 1024, verder alles helemaal max) en dat draaide gewoon super.

Counterstrike video stress test gaf een resultaat van 183,12FPS.

Net uit de doos (met die vervuilde HP installatie) heb ik ook nog 3DMark06 gedraaid, die gaf rond de 44xx punten (weet het niet precies meer uit m'n hoofd, heb er nog wel screenshtos van op een andere PC).

Ik ben verder goed te spreken over de laptop, hij is lekker snel, en kan huidige games met gemak aan.
Het uiterlijk vind ik altijd moeilijk om te beoordelen, want smaken verschillen natuurlijk.

Er zitten genoeg aansluitingen op (4x USB, Ethernet, VGA, HDMI, eSata, Firewire)
Ook zit er een cardreader in, en wat ook erg handig is, is het kleine afstandsbedieninkje wat er bij zit.
Dit is vooral handig met Media Center, en de HDMI aansluiting (als je de laptop aan je TV hebt hangen, en je wilt je laptop besturen vanaf de bank).

De laptop maakt wel redelijk veel lawaai (ventilator) maar als je zit te gamen, dan let je daar toch niet op.

Hij word wel aardig warm, maar niet zo warm dat het vervelend wordt.

Als er nog dingen zijn die jullie graag getest willen zien, dan wil ik wel even kijken of dat mogelijk is.
Stuur me even een DM als je iets getest wil hebben.

Heb jij ook een HP Pavilion dv5-1160ed (FT151EA)?

Ik heb deze laptop nu anderhalf jaar en die voor ge´nstalleerde meuk was het eerste wat er bij ook afging. XP ging erop!
Nu heb ik Windows 7 x64 erop sinds dat uit is en de HDD vervangen door een SSD. Damn, wat een snel beest is het nu! :D
Ik merk eigenlijk precies de zelfde nadelen.. ik zit nu ook op de dv5-1160ed.. ik heb hem nu 2 maandjes. Goede mooie laptop maar inderdaad met een paar min puntjes... vooral de voorinstallatie is verschrikkelijk!!
Ik kan hem overigens wel aan iedereen aanraden!
owhjaaa een ding... hij heeft maar 3 usb poorten ;)
vreemd genoeg staat overal 4 maar mijne heeft er maar 3 :s?? of ben ik nou scheel:$
3 inderdaad :P

1tje lijkt verdacht veel op USB, maar dat is eSata aansluiting.
Is dat niet tevens een USB poort? Van Asus laptops weet ik dat ze in veel modellen USB en eSATA hebben gecombineerd in 1 poort.
Klasgenoot van mij heeft er ook een uit deze serie alleen een wat minder model.

hij bij hem kon er een USB stick in de Esata poort.

zit er geen 64-bit CD bij of iets dergelijks?
Nee er zitten helemaal geen CD's bij. Deze kon je geloof ik zelf aanmaken, maar dat heb ik niet gedaan aangezien er ook al een recovery partitie op zit, en omdat ik die meuk van HP er niet allemaal op wil hebben.

Oh, de eSATA poort past dus inderdaad een USB stick in, net getest :D

Dan heeft hij dus wel 4 USB poorten (2 links, 2 rechts :P )

Tof :D
Dus je kan een 64-bit Installatie Krijgen/maken :O? :D

want op school ga ik waarschijnlijk wat virtuele machines draaien voor in de les en dan is wat meer geheugen altijd wel makkelijk :P.
Oh, nee dat bedoelde ik niet :$

Ik dacht dat je doelde op installatie CD's van Vista ofzo.

Er zitten helemaal geen CD's bij. En de licentie op de onderkant is voor 32bit, en gaat waarschijnlijk niet met 64bit werken.
uhmmmm dat is jammer :P achja.

dan ga ik wel XP / Vista Dual booten.

en dan op XP de virtuele machines draaien :P.
Het wireless enzo werkt trouwens wel allemaal goed? aangezien ik wisselende reacties hoor over de Intel WIFI link 5100.

en misschien wacht ik nog wel met een laptop.

Alvast bedankt voor al je hulp :D