Specificaties 27" @ 1920x1080 (AH-IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Asus MX279H Zilver, Zwart Review

Dev109x 13 mei 2014, laatste update op 21 februari 2016, 1.613 views

Asus MX279H Zilver, Zwart

Uitstekend design en goede beeldkwaliteit, B&O geluid doet wat het belooft. Zeker een aanrader voor wie vormgeving belangrijk vindt.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Mooie voet
  • Goed geluid
  • Kleurweergave
  • Contrast
  • Kijkhoeken
  • Dunne randen rondom het scherm

Minpunten

• Voet niet verstelbaar
  • Red dots op donkere gebieden
  • Geluid bij hoge tonen schel
  • Menu is moeilijk te bedienen

Ik heb de Asus MX279H nu al een paar maanden. Tot nu toe bevalt hij mij goed, maar wel met een kanttekening. Ik heb deze monitor aangeschaft vanwege het design en het geluid aangezien het B&O geluid heeft. Op deze manier hoef ik geen externe speakers te kopen.

De monitor is 27inch en telt 1920x1080 pixels. Voor mij is dat genoeg, sommige vinden het storend omdat de pixels teveel zichtbaar zouden zijn maar zelf stoor ik mij daar niet aan. Ik gebruik regelmatig Adobe Photoshop of illustrator en ik vind het perfect werken.

Nadat ik de monitor voor het eerst had gekocht bleek dat het geluid schel was. Ik had de monitor daarna teruggestuurd via de webshop waar ik hem had gekocht waarna ik een nieuwe kreeg. Deze had exact hetzelfde probleem. Ik had Asus gebeld om te vragen of dit niet gewoon een productiefout was. Ze zeiden dat ik het beste de monitor terug kon sturen. Naar aanleiding hiervan heb ik de monitor teruggestuurd naar Asus. Ik kreeg een "nieuwe" monitor toegezonden. De monitor die ik kreeg was dezelfde monitor die ik de eerste keer terug stuurde naar de webshop. Het geluid was nog steeds schel, maar wel minder dan de vorige keren.

Ik werd een beetje moe van het terugsturen waardoor ik hem maar hield. Na een paar weken begon het geluid mij toch echt te irriteren en ik vond dat ik recht had op een goed werkende monitor zonder problemen aangezien ik er wel 300 voor heb betaald. Ik heb de monitor opnieuw naar Asus gestuurd en eindelijk kreeg ik een monitor die goed geluid heeft (na 4x terug sturen). De klanken zijn helder en geven een mooi geluid. Alleen als ik het volume op 100 zet dan komt er soms schel geluid uit, maar zo hard hoeft het van mij niet dus op het gebied van geluid ben ik zeer tevreden.

Er deed zich alleen een nieuw probleem voor: op een donkere/zwarte achtergrond zijn er piep kleine rode puntjes. Dit valt niet heel erg op, maar wanneer je een film kijkt met veel donkere gebieden en je let op de puntjes dan kan het wel irriteren. Dit had ik niet met mijn vorige Asus MX279h monitoren dus het zal wel een persoonlijk geval zijn (al ervaren sommige hetzelfde probleem op internet).

Desalniettemin vind ik het een prachtige monitor en de prijs van 300 vind ik ook wel redelijk. Er zit een AH-IPS Paneel in dus qua kleuren en contrast zit het goed. Zelfs wanneer de zon flink schijnt is het beeld nog goed te zien. Ik gebruik de monitor voornamelijk voor internetten/films en gamen en daar is hij erg goed in. Geen problemen gehad met ghosting en de 5ms response time is ook goed. Het is een zeer nette monitor die ondanks de problemen die ik ondervond een goede aankoop is geweest.

Heb jij ook een Asus MX279H Zilver, Zwart?

Ik zelf heb de monitor ook, 2 zelfs en moet zeggen dat de speakers voor monitor begrippen prima zijn .
Maar een 2.1 setje van 20 euro klinkt natuurlijk altijd beter .
Ik denk dat je teveel van dat B&O stickertje heb verwacht .

Heb met beide schermen totaal geen problemen ondervonden het enige minpunt vind ik de omslachtige menu besturing .
Maar dat stel je ook als het goed is maar 1x in.