Specificaties Actie, Avontuur, Shooter-game voor de Xb360 - Bekijk alle specificaties

BioShock Infinite, Xbox 360 Review

lj_tree 12 mei 2014, 188 views

BioShock Infinite, Xbox 360

Pluspunten

• Sfeer
  • Gameplay
  • Personages
  • Verhaal

Minpunten

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Nadat ik in bioshock 1 en 2 helemaal verliefd was geworden op rapture, zag ik er vreemdgenoeg tegenop om in deeltje 3 die wereld te verlaten. Ik was er zelf helemaal van overtuigd dat de sfeer die in rapture te vinden was niet mogelijk was in een zwevende stad....I have never been more wrong (quote: thorin oakenshield:) ).

Laat ik beginnen met een korte beschrijving. Bioshock Infinite onderscheid zich van deel 1 en 2 doordat we rapture verlaten en naar een zwevende stad genaamd columbia gaan. Je speelt een personage genaamd Booker Dewitt en vanaf het begin is het al duidelijk dat je iets moet gaan doen. Het is en blijft gedurende het hele spel vrij wazig wat je precies moet gaan doen maar dat je een missie hebt is duidelijk. In het begin lijkt er weinig vreemds aan de hand in Columbia. Je loopt rond en verkend het eerste stukje wereld even op je gemak. Pakt hier een daar wat dingen op tot je voor de eerste keuze komt te staan. Hier zie je ook dat er flink wat mis is in columbia. De keuze die je moet maken laat zien dat de stad zo rassistisch is als leonardo in Django Unchained. Nadat je de, moreel gezien, juiste keuze maakt gaat het los. Je leert snel met wapens omgaan en na een stukje vechten krijg je je eerste Vigor. Dit is een drankje wat je opdrinkt waarna je speciale gaven krijgt zoals een electroshock, het overnemen van vijanden of ze in de fik zetten.

Het vecht gedeelte is leuk, maar het verhaal wat je gedurende de game ontrafeld is nog veel leuker! Ook Elizabeth is leuk! erg leuk als je het mij vraagt. Elizabeth is een meisje dat opgesloten zit in een toren en die je gaat bevrijden. Ze gaat je daarna helpen door tijdens gevechten je van kogels, health of salts (nodig om vigors te gebruiken) te voorzien. Daarnaast kan ze lockpicks gebruiken om deuren te openen en heeft ze de gave om Tears te openen. Een tear is een scheur (verassend) naar een andere wereld (hoe precies laten we even in het midden gezien dat nog een stukje plot is). Hier kun je ontsnappen en wat andere zaken doen. Ook kun je tijdens de wat grotere gevechten door elizabeth speciale tears laten openen waar je dingen kunt halen die erg nuttig kunnen zijn.

Het belangrijkste van deeltje 1 en 2 was de sfeer in het spel. En sfeer is ook in deel 3 in overvloede aanwezig! Het spel voelt erg prettig aan! De personages zijn GOED! de wereld is netjes, mooi en met tijden luguber. Alles voelt heerlijk aan! Het spel heeft al mijn verwachtingen overtroffen met aan het eind ook weer een klein "Would you kindly" momentje (voor de nerds die zich deeltje 1 nog kunnen herrineren).

Heb jij ook een BioShock Infinite, Xbox 360?