MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC) Review

BasRB 10 mei 2014, laatste update op 10 mei 2014, 1.290 views

MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)

Pluspunten

• Weinig geluid
  • goede prestaties
  • betrouwbare kaart
  • overclocked door fabriek
  • ziet er ook nog eens mooi uit.

Minpunten

• misschien de prijs.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Meteen toen hij deze zomer uit kwam moest ik hem hebben. ik was namelijk aan een nieuwe pc toe. ik kom dan ook van een radeon hd 4250 naar deze. ik kan je vertellen, een verschil van dag en nacht.

Toen de kaart uit kwam moest battlefield 4 nog uit komen. even getwijfeld tussen de gtx 770 en de 760. aangezien de 770 maar tot zo'n 20% beter zou zijn vond ik het prijsverschil toen te groot. ik ben dus toch maar voor de 760 gegaan. de Twinfrozer gaming edition wel te verstaan, van MSI. het is een OC versie. dit wil zeggen dat hij al een beetje overclocked is door MSI. ook zou je hem zelf een beetje moeten kunnen overclocken. hiervoor heeft MSI het programma "MSI afterburner" hier heb ik me nog niet mee bezig gehouden, aangezien ik met deze kaart nog nooit wat tekort ben gekomen.

Games die ik speel:
Call of duty MW3
call of duty MW2
Dayz standalone
Dirt 3

Verder nog wat oudere en gratis games die niet zo graphic intensief zijn. ik heb de kaart gekocht met het vooruitzicht er ook gta 5 op te kunnen spelen, welke helaas nog niet voor de pc is uitgekomen.

Resultaat:
Ten eerste kan ik zeggen dat ik ALLE games die ik er tot nu toe mee gespeeld heb allemaal op maximale settings draai. van de games in het rijtje hierboven is Battlefield 4 denk ik wel de zwaarste. ook deze draait de kaart vloeiend met alles op ultra, fps verschilt per map, maar komt nooit lager dan 40. op sommige maps +-45 en soms rond de 60. een perfecte score vind ik.

GTA 4 en DayZ standalone zijn games die eigenlijk zeer slecht geoptimaliseerd zijn. ook deze gaan vloeiend op 60FPS

Geluidproductie:
Door de 2 grote fentillatoren koelt de kaart goed. omdat de fentillatoren aardig groot zijn hoeven ze niet zo snel te draaien om veel lucht te verplaatsen. hierdoor is het geluidsniveau erg laag. bij BF4 hoor je de kaart soms een beetje blazen als je wat langer bezig bent maar de gemiddelde pc behuizing maakt veel meer lawaai dan de kaart waardoor je hem eigenlijk helemaal niet hoort.

Nu na 8 maanden:
Nu ik deze kaart al een tijdje in gebruik heb kan ik er nogsteeds heel tevreden mee zijn. ik ben blij dat ik toch de 760 en niet de 770 heb aangeschaft, omdat achteraf bleek dat de 760 ook absoluut geen moeite heeft met zware games als BF4. in de 8 maanden dat ik hem heb heeft ie mij nog nooit voor verassingen gezet. toen ik de kaart ongeveer 2 maanden in bezit had kreeg ik een melding dat ik de software kon updaten. dit heb ik nog steeds niet gedaan omdat hij nog aan alles eisen voldoet. ik wil namelijk wel eens zien wat nou het verschil is als ik straks een game koop die niet vloeiend op maximale settings draait. dan ga ik de software updaten en kijken wat nou het verschil is.

Conclusie:
Stabiele kaart van een goed merk. kaart maakt gelukkig geen herrie en presteert goed. al met al een aanrader, helemaal als straks de prijs nog aardig wat gaat zakken.

overige specs van mijn systeem:
I5 4670
8GB corsair
1TB opslag
Msi H87-G43 moederbord
zalman z9 plus (4 casefans)
Windows 7 64-bits

Vragen? stel ze me.

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)?

goede review maar bij je systeem specs staat een I5 4770 Waar kan ik die kopen in plaats van de I7 4770 XD maar verder gewoon top review hoar
Bij de visboer om de hoek XD, nee oeps moet 4670 zijn natuurlijk. :)
haha ik heb dezelfde I5 en ik heb niet eens een visboer om de hoek :P
ventilatoren zo schrijf je dat :)
paar leuke foto's en iets uitbreiden en je hebt zo +2 te pakken.
Hoi,
Ik heb een vraagje omdat ik deze kaart ook wil gaan kopen.
Hoeveel Watt voeding heb jij?
Ik heb nu een GTX 560 Ti met 500 W namelijk
Thanks!

[Reactie gewijzigd door tfvanh op 11 mei 2014 11:53]

Zelf gebruik ik een 750 watt voeding. Eigenlijk is dat wel heel fors voor dit systeem. Met een 500 watt voeding moet het ook kunnen, al houd je dan niet echt over. Ik denk dat je 560ti wel zo'n beetje net zo veel stroom nodig heeft, toen was de 560ti namelijk een vergelijkbare kaart. (Iets beter zelfs)
Bedankt, dan ga ik gewoon verder met een 500 W voeding, ik lees inderdaad op internet ook vooral 500W
BS mensen moeten ophouden met te veel watt kopen is nergens voor nodig ik heb een 450watt voeding 80+ 4670 i5 1tb 3 fans 1 ssd alles draait als een trein
hoi ik heb een vraag kan mijn pc met de specs :
450 watt
1 tb 120 ssd
videokaart : MSI Radeon R9 270X GAMING 2G
proccesor: AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed
moederbord geen idee
Bf4 goed aan??
ja, ik denk dat je er van uit kunt gaan dat je met die specs bf4 op ultra kan spelen met meer dan 30fps.