Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 202 II (Zwart) Review

Bjornmeijer935 28 januari 2009, 1.011 views

Sennheiser HD 202 II (Zwart)

Pluspunten

• Zuiver geluid
  • 3 meter kabel
  • Comfortabel
  • Zeer betrouwbaar

Minpunten

• Oren worden warm door gesloten kappen

Inleiding:
Ik had voorheen een JVC koptelefoon(weet zo niet meer welke) maar omdat deze zeer oncomfortabel was heb ik die vervangen met deze Sennheiser HD202, ik heb deze voor circa 45,- toen der tijd gekocht dus had ik best wel hoge verwachtingen.

Tests:
Ik heb de koptelefoon op de volgende apparaten getest.

MP3 speler:
Creative ZEN Stone

Mijn telefoon:
Siemens SX1

Mijn PC:
Onboard Realtek HD audio
Creative Sound Blaster X-FI extreme music

Comfort:
De schelpen van de koptelefoon sluiten de oren mooi af, het enige nadeel is dat als het erg warm is je oren het behoorlijk warm krijgen. Bij langere draagtijd kreeg ik geen last van mijn oren ook de hoofdband voelt comfortabel aan. Ik gebruik deze vaak op lan party's en dan heb ik deze bijna constant op zelfs dan heb ik geen last van mijn oren.

Geluidskwaliteit:
Het geluid klinkt helder en een niet al te dominerende bass. Ik als Heavy Metal fan ben niet zo ge´nteresseerd in de lage tonen maar meer in de midden tonen, die goed klinken de hoge tonen komen ook heel goed over.

Betrouwbaarheid:
Heb deze koptelefoon nu al ruim 3 jaar en hij doet het nog steeds, de leren kussens zijn qua comfort wel iets minder geworden maar nog steeds goed.

Conclusie:
Nu voor zo'n 20/25 euro tekoop, hij klinkt goed hij is ook heel comfortabel. Ieder hoort geluid natuurlijk anders dus die mening kan per persoon verschillen. Ik heb al menig andere koptelefoons gehad die al binnen een jaar kapot waren, deze doet het tot op de dag van vandaag nog steeds.

Heb jij ook een Sennheiser HD 202 II (Zwart)?