Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) Review

daisybelNewbie 8 mei 2014, 506 views

Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

2 weken geleden was het tranen met tuiten toen mijn iPhone oortjes kapot gingen. Ik heb als vrouw zijnde niet heel veel verstand van de verschillende merken die er op de markt zijn, maar ik heb mij laten vertellen dat de kwaliteit van Sennheiser op en top is. 2 weken geleden was mijn doel dan ook om in de plaatselijke audio winkel nieuwe oordopjes van Sennheiser te scoren. Ik nam de degelijke Sennheiser CX 300 II mee naar huis en wou ze uiteraard meteen testen. Gezien de prijs en het aanbevolen merk hoopte ik dat ze even goed/beter dan mijn iPhone oortjes zouden zijn. Ik stopte de oortjes in mijn laptop en speelde een van mijn favoriete nummers van Prince af. Ik was zo teleurgesteld. Het geluid klonk schel en het was net alsof Prince in kerk aan het zingen was. Nou zou het mij niks verbazen als de beste meneer dat ooit heeft gedaan, maar dit nummer was toch echt in een studio opgenomen. Ik ben zeer teleurgesteld over de kwaliteit van de Sennheiser oortjes. Prince verdient beter. Ik heb de oortjes nog 2 weken een kans gegeven, maar helaas. Ik ben dus opzoek naar nieuwe oortjes waar de nummers van Prince wel goed tot zijn recht komen.

Heb jij ook een Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)?

Ik denk dat er toch iets mis is met de afgespeelde content of de hardware. Ikzelf heb ook de CX300II, en ben er juist zeer tevreden over. Zowel op de laptop als op de telefoon vind ik de geluidsweergave erg natuurlijk en gebalanceerd. De bas is bij de mk II beduidend minder (lees: meer in balans met de rest) dan de mk I (die ik ook een tijd heb gehad). Ik vind deze oordopjes erg fijn luisteren.

[Reactie gewijzigd door PatrickPR op 8 mei 2014 14:28]

Ik ga het eens proberen op verschillende apparaten en met een cd'tje.
Raar dat je die oordoppen zo ervaart. Mijn CX 300 - II Precission klonk juist heel natuurgetrouw, ik had er vrij weinig aan op te merken.
Hoe zat het met andere nummers?
Wellicht een verkeerde instelling in de output met een filter erover? Test het eens op een MP3 speler.
verkocht de winkel je niet toevallig neppers?
en dit is geen review, meteen terug naar de winkel had je moeten gaan.

ps ik heb ze zelf ook en zijn de beste dopjes die ik gehad heb, gaan ook al het langst mee van alle dopjes ooit (zeker 10paar goede versleten). qua vergelijk met standaard dopjes zou het echt 10x beter moeten zijn!

[Reactie gewijzigd door Powrskin op 8 mei 2014 21:41]

Klipsch image S4 of S4 II raad ik je aan! (II is zelfde maar ander snoertje)

Ze gaan relatief snel kapot (S4 in 6 maanden en S4 II in 2 maanden in mijn geval) dus zorg dat je ze ergens koopt waar je makkelijk je geld terugkrijgt zoals Mediamarkt of Correct.

S3 kan ook als je minder wil uitgeven

[Reactie gewijzigd door Easteregg op 9 mei 2014 10:54]