NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart) Review

roelvis 6 juni 2005, laatste update op 6 juni 2005, 1.099 views

NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart)

Pluspunten

• branden van DVD's is een ++ met de beta firmware van Liggi

Minpunten

• extreem slechte CDr compatibiliteit, maar kan misschien aan mijn brander alleen liggen. ND 2500A had geen problemen met de schijfjes

Media-compatibiliteit Score: 2
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 4
sinds 3 dagen deze brander in huis.

CD:
helaas ben ik er niet tevreden over, want wat blijkt: hij slikt geen bulkpaq cdr's. zowel de lege als de al beschreven exemplaren wil deze brander niet herkennen. daarnaast net ook nog een of andere cd geprobeerd van het merk vivastar (oke, het is een vaag merk, maar ook deze slikt hij niet), de gewone HEMA cd's ook een drama, nog geen een leesbaar gekregen. platinum cd's ook niet.. huilen met de pet op dus.

DVD:
hierover ben ik wel tevreden. met de firmware van liggi (http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=136589) (beta....)brand hij memorexjes DVD's @ 12x, dus dat is wel prima.

dus DVD's is een ++, CDR is een grote -----

misschien dat het met een toekomstige firmware update verbeterd wordt, maar gezien de update snelheid van NEC heb ik er een zwaar hoofd in.

dus mocht je veel DVD's branden, dan vooral deze aanschaffen, brand je veel cd's en af en toe een DVD, dan zou ik voor de nd-2500 ofzo gaan, want deze heeft iig geen probleem met bulkpaqs CDr's

Heb jij ook een NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart)?

Ik geloof niet dat hij zoveel problemen "hoort" te hebben met CDR's branden. Even terug naar de winkel dus :)
ik heb deze brander ook en heb nergens last van
heb dan wel a-merk schijfjes
philips voor cdr en memorex en philips voor dvd
alleen mijn 2510A heeft problemen met de dvds van philips die brand ie nie harder dan 4x terwijl ze 8 speed zijn
Heb deze brander sinds een aantal dagen en bevalt prima.
Leest en schrijft tot nu toe alles wat ik er ingestopt heb
ik heb deze brander al een paar maanden, en ik heb er nooit problemen mee gehad.
op mijn werk worden er ook vet veel verkocht nog geen enkele om dat probleem terug hoeven sturen.

dus mss eens betere cd-rtjes kopen. ik heb een al minimaal een 100 cd-r spindel van platinum door de 3540 geragt. np