HTC One (M8) 16GB Grijs Review

h3rj4n 6 mei 2014, 291 views

HTC One (M8) 16GB Grijs

Pluspunten

• Het geluid!
  • Mooi design
  • Makkelijke bediening ondanks grootte

Minpunten

• Weinig verschil M7

De stappen die ik heb gedaan zijn van HTC Desire (G7) naar HTC One (M7) naar HTC One (M8). De overgang van Desire naar One was verbluffend! Zo veel sneller, zo veel beter. De overgang van M7 naar M8 valt dan lichtjes tegen.

Het design veel beter dan de M7 en hij ligt beter in de hand. Het valt, kwa gebruikers gemak, eigenlijk niet op dat de M8 groter is dan de M7. Ik haal even makkelijk de hoeken van het scherm met mijn duim.

De grootste verschillen tussen de M7 en de M8 zijn (hardware matig gezien):
  • Hij is groter
  • Heeft twee camera's aan de achterkant
  • Beter geluid!!
Ik gebruik de telefoon alleen om af en toe wat vast te leggen en maak er dus niet uitgebreid foto's en films mee. Ik heb heel even met de twee camera's aan de achterkant gespeelt maar te weinig om er iets zinigs over te zeggen.

Ik heb de M7 naast de M8 gelegd en tegelijk een Youtube filmpje gestart. Pas wanneer je de M8 bijna helemaal uit zet hoor je de M7 pas. Er komt echt veel meer geluid uit!

Software matig zijn er verschillende features aan de M8 toegevoegd die hem makkelijk te bedienen maakt. Zo kun je, ipv de uit/aan knop te gebruiken, twee keer op het scherm tappen om het wakker te maken of een swipe omhoog om hem gelijk te unlocken. Ik heb het echt over software matige dingen die zonder veel problemen, in mijn ogen, doorgezet zouden kunnen worden naar de M7.

Verder is er natuurlijk veelonder de motorkap veranderd. Hij is sneller geworden al is dit niet echt te merken in vergelijking met de M7. Ik zou verder niet veel noemenswaardige punten kunnen benoemen die mij ook echt opvallen in vergelijking met de M7.

Ik denk dat de M8 niet veel verschilt ten opzichte van de M7. De handige features die ik tot nu toe heb ontdenkt zijn software matig features die ook mogelijk zijn op de M7 (met eventueel een software update).

HTC heeft wel weer een goede telefoon op de markt gezet. De M8 ziet er goed uit, werkt snel en er komt echt fantastisch geluid uit. Ben je opzoek naar een nieuwe top telefoon dan ben je met de M8 op de juiste plek. Heb je al een redelijk high end telefoon dan raad ik het niet aan om hierop over te stapp maar te wachten op de volgende ronde.

Heb jij ook een HTC One (M8) 16GB Grijs?