Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Google Chromecast (2013) Review

ephymerous 6 mei 2014, laatste update op 6 mei 2014, 1.026 views

Google Chromecast (2013)

Pluspunten

• Netflix en Youtube op je tv voor maar 35
  • Eenvoudige installatie
  • Makkelijk te gebruiken
  • Ondersteuning voor Android, iOs en Windows

Minpunten

• Buiten Netflix en Youtube zijn functionaliteiten beperkt
  • Ontbreken ondersteuning voor 5 Ghz wifi netwerk

Geluidskwaliteit Score: 4
De Chromecast heb ik gekocht omdat ik Netflix niet goed aan de praat kreeg via XBMCBuntu op de Zotac ZBox. Na het eenvoudig instellen kan ik erg kort zijn over Netflix en YouTube zijn, dat werkt erg goed.

Video's worden getoond in 720p en het geluid is in 5.1. Nu staat de setup relatief dichtbij de meterkast en is het signaal erg goed. Ik ben erg benieuwd naar een minder optimale situatie. Minder dan 720p op een FullHD tv is wat mij betreft een no-go.

Andere mogelijkheden gebruik ik niet. Dat is enerzijds te wijten aan het doel waarmee ik de Chromecast heb gekocht maar anderzijds ook de functionaliteiten die er worden geboden. Het is bijvoorbeeld erg jammer dat je niet het scherm van je smartphone a la Apple's Airplay op de tv kan toveren. Wellicht dat dat in de toekomst nog mogelijk wordt gemaakt.

Qua hardware is net jammer dat 5 ghz wifi niet wordt ondersteund. Maar voor 35 mag je niet alles verwachten.

Heb jij ook een Google Chromecast (2013)?

Ik neem aan dat je 5 ghz wifi bedoeld? Bij mijn weten is het 2.4 of 5 ghz
Dat klopt, bedankt voor de opmerking. Het is aangepast.
Wordt toch gewoon 1080p gestreamed? Wat bedoel je met "Video's worden getoond in 720p en het geluid is in 5.1."
Indien beschikbaar wordt het beeld in 720p weergegeven en is er een 5.1 DD geluidstream. De app op mijn iPad voor de Onkyo geeft aan dat dit 720p is.
Hmmm. Ik heb net even gekeken en op mijn TV wordt wel 1080p gestreamt. Ligt dit misschien aan de app voor de Onkyo ? (Weet niet wat je daarmee bedoeld, heb dat niet)
Ik zal eens kijken wat de TV zelf zegt. Ik gebruik oRemote van Robert Worne, daarmee kan je gemakkelijk je Onkyo versterker uit de NR serie instellen. Die geeft aan welke resolutie en geluidstream er inkomt en welke resolutie en geluidstream eruit gaan.