Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Google Chromecast (2013) Review

waxxzer 4 mei 2014, 1.841 views

Google Chromecast (2013)

Pluspunten

• Snelle setup
  • Gebruiksvriendelijk vanuit diverse devices te besturen

Minpunten

• Beperkt dienstaanbod

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb de Chromecast gekocht om op mijn oude HD-ready TV Netflix te kunnen kijken, omdat ik de XBOX waar ik dat eerder mee deed aan mijn zoontje heb af moeten staan :P. Levertijd via de App-store: 3 dagen. Setup vond ik eenvoudig genoeg, kostte maximaal drie minuten. Ik heb de TV redelijk dichtbij de router (ca. 3 meter). Hierdoor absoluut geen problemen met streamen. Heb wel bij youtube wel eens het idee dat het streamen niet altijd op 1080p gebeurt. Verder gebruik met iPad, Androidphone en PC. Wat mij betreft werkt het best! Ik mis alleen de mogelijkheid om Vimeo te casten.

Heb jij ook een Google Chromecast (2013)?

Met een HD-ready tv proberen 1080p te casten is ook een tering moeilijke opgave. Geloof me.

PS. plex.tv :)

[Reactie gewijzigd door Giga_ op 5 mei 2014 14:07]

Misschien is mijn TV dan toch al luxer dan ik dacht, 1080p slikt ie ook :-)
Uiteraard laat ie het beeld wel zien, maar niet op 1080p kwaliteit :). Een hd-ready tv heeft een max van 720p. Een FULL-HD tv is 1080p. Ultra-HD weer 4k en Diamond-HD (of hoe ze het gaan noemen is dan weer 8k of 16k beeld. Net waar ze mee gaan komen. Ik gok het eerste
Een HD ready tv heeft 576p. Een HD heeft 720p en een full HD heeft 1080p. ;)