Sony SmartWatch 2 Zwart (Zwart) Review

trickgfx 3 mei 2014, 313 views

Sony SmartWatch 2 Zwart (Zwart)

Pluspunten

• Elegant horloge dat niet teveel opvalt.
  • Installatie is simpel
  • Waterdicht.
  • Gratis Runtastic

Minpunten

• Vanwege het materiaal en kleur van het bijgeleverde bandje zie je al het vuil.
  • Het scherm reageert niet altijd even goed.
  • De apss in de Playstore staan niet goed gesorteerd.

Ik heb nu sinds 3 dagen de Sony SmartWatch 2 in huis en ben er nog zeer tevreden mee. Grotendeels komt het omdat ik er niet teveel verwachtingen van had en doet wat het moet doen.

Service monteur van buitenboordmotoren is op dit moment mijn bijbaan, waardoor ik als ik aan het werk ben altijd vieze handen heb. Alle notificaties worden nu mijn horloge getoond, waardoor ik meteen kan zien of het belangrijk is of niet ( dus of het het waard is om mijn handen schoon te maken om te reageren ).

Het horloge komt binnen in een mooie verpakking en is eigenlijk in een handomdraai eruit te halen en te gebruiken. Ik heb de smartwatch gekoppeld via NFC en het was downloaden maar.
Hiermee doel ik op dat je de smartwatch in handen krijgt eigenlijk zonder apps en om alle applicaties te ontvangen heb je een x aantal apps nodig.
Nu.nl etc hebben ook een app voor de smartwatch, maar ik zie mijzelf dit nooit gebruiken. Bij het installeren van de apps stuitte ik gelijk op het eerste negatieve punt, namelijk dat de apps heel slecht geordend / ingedeeld zijn in de Playstore. Als voorbeeld neem ik de categorie fotografie en ik vind tussen de eerste 8 apps Gmail en Calender..

Het dragen was even wennen, omdat mijn 'normale horloge' is zwaarder als de Smartwatch, dus het voelde alsof ik niks om me pols had. Ook zie je snel stof op het bandje vanwege de kleur en het materiaal. Ook merk ik als ik hem ergens tegen aan stoot dat ik meteen kijk of er een barst of iets dergelijke in het scherm zit, maar dat is denk ik een kwestie van wennen.

Conclusie;
Het is een leuke gadget, maar nog geen verlenging van je smartphone.

• HTC One

Heb jij ook een Sony SmartWatch 2 Zwart (Zwart)?

Reviews door de redactie